Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Viime viikolla paljastettu Battlefield V on herättänyt runsaasti keskustelua kehittäjien ottamien taiteellisten vapauksien vuoksi.

Toiseen maailmansotaan sijoittuvan räiskinnän julkistustraileri oli täynnä värikästä toimintaa ja paikoin kepeää tunnelmaa. Suurin huomio on kohdistunut kuitenkin paljon ruutuaikaa saaneeseen naissotilaaseen, joka on nostettu aina pelin kansikuvaan saakka, vaikka todellisuudessa rintamalla taistelleet naiset olivat hyvin harvassa.

Kehityksestä vastaavan DICE:n toimitusjohtaja Oskar Gabrielson perusteli ratkaisuja tuoreeltaan nimeämällä hauskan lopputuloksen yhtiön ensimmäiseksi prioriteetiksi. Lisäksi hän kertoi, että ruotsalaisstudio on sitoutunut sisällyttämään peleihinsä moninaisuutta ja haluaa antaa pelaajille mahdollisuuden valita hahmonsa vapaasti.

Väittely jatkui Gabrielsonin lausunnoista huolimatta, ja eilen studion suunnittelujohtaja Alan Kertz kantoi kortensa kekoon Redditissä.

Hän totesi aavistaneensa tulevan kohun jo puhuessaan naissotilaiden mukaan ottamisen puolesta yhtiön sisällä.

Kertz kertoi, ettei halua koskaan joutua vastaamaan tyttärensä mahdolliseen kysymykseen "Miksi en voi tehdä itseltäni näyttävää hahmoa?" lauseella "Koska olet tyttö."

"Pohjimmiltaan tunnen sisimmässäni, että tämä on oikein ja tulen olemaan historian oikealla puolella", avasi hän näkökantaansa.

Kertzin kommentti kiihdytti väittelyä entisestään, ja kanssakeskustelijat osoittivat mieltään miinustamalla viestin yli 300 pisteen verran pakkasen puolelle.

Battlefield V julkaistaan 19. lokakuuta Xbox Onelle, PlayStation 4:lle ja PC:lle.

Kirjaudu kommentoidaksesi

Studiot: 
Julkaisijat: