EA perui avoimen maailman Star Wars -pelinsä (Päivitetty)

Päivitetty 16.1. klo 15:28 Kotakun lähteiden mukaan Orca-koodinimellä kulkeneessa pelissä oli tarkoitus toimia roistona eri ryhmittymien kanssa useilla vapaasti tutkittavilla planeetoilla. EA:n johtoportaan tarkasteltuaan tulevaisuuden suunnitelmiaan, tulivat he kumminkin päätökseen lopettaa varhaisessa kehitysvaiheessa jumittavan Orcan kehityksen ja siirtyvän pienempiin Tähtien sota -projekteihin, jotka saataisiin nopeammalla aikaikkunalla kuluttajille.

Alkuperäinen uutinen: Kotaku-verkkosivuston lähteiden mukaan Electronic Arts -pelistudio on tiettävästi lopettanut avoimen maailman Star Wars -pelinsä kehittämisen.

Alunperin EA:n omistaman Visceral Gamesin projektina suuren yleisön tietoisuuteen tullut peli koki kehittäjänvaihdoksen, kun studio löi lapun Visceralin luukulle lokakuussa 2017, delegoiden kehitysvastuun EA Vancouverille.

Dead Space -sarjastaan tunnetun Visceralin kerrottiin silloin työstävän peliä koodinimellä "Ragtag", jonka olisi määrä olla Star Wars -universumiin sijoittuva lineaarinen toimintaseikkailu. Ohjaajaksi oli pestattu Unchartedista tuttu Amy Hennig. EA Vancouver aloitti projektin käytännössä alusta, ja teki niin sanotun U-käännöksen kehittämisen suhteen muuntaen pelimaailman avoimeksi.

Kaiken kansan harmiksi, myös tämä projekti on nyt lopetettu.


Ragtag-koodinimellä kulkeneen Star Warsin maisemaa

ladataan kommentteja...