Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Ei demoa Rainbow Six Vegas 2:sta

Rainbow Six Vegas 2:n pelisuunnittelijoihin kuuluva Phil Therien keskusteli Eurogamerin välityksellä Ubisoftin tulevasta pelistä sekä tulevaisuuden mahdollisuuksista. Haastattelussa paljastui, ettei pelistä ole tarkoitus julkaista pelattavaa demoa.

Päätöstä Therien perusteli kehittäjien halulla viimeistellä tuotteensa kunnolla, sillä demon luominen olisi vaatinut paljon aikaa ja vaivaa.

Hän lupasi kuitenkin, että Rainbow Six Vegas 2:n PS3- ja Xbox 360 -versioiden välillä ei ole merkittäviä eroavaisuuksia. Molemmat versiot tarjoavat saavutuksiakin. Suurin ero löytyy verkkopelistä, joka tukee Xbox 360:lla 16 pelaajaa ja PS3:lla 14 osallistujaa. Therienin mukaan ratkaisuun päädyttiin teknisistä syistä.

Teknisesti Ubisoft Montreal on tyytyväinen Unreal Engine 3:een, eikä PS3-version kanssa ole ollut ongelmia.

Kun Therieniltä kysyttiin Rainbow Six Vegas -pelejä kehittäneen Ubisoft Montrealin tulevaisuudesta tai mahdollisista Wii-projekteista, vetosi hän kaksipäiseen karhuvartijaan eli käytännössä hänellä ei ollut vielä lupaa puhua asiasta sen tarkemmin.

Jos he kuitenkin jatkavat Rainbow Sixin parissa, ei se tapahdu ainakaan Vegasissa. Myöskään pelin Wii-käännös ei kuulu yhtiön suunnitelmiin, mutta Nintendon uusi konsoli on saanut heidätkin innostumaan.

Hardcore-linjan räiskinnät puolestaan eivät enää houkuttele kehittäjää, sillä ensimmäisen Ghost Reconin kaltaisille peleille on heidän mielestään liian pienet markkinat. Tämä näkyy myös Rainbow Six Vegasissa, jossa on haettu osittain hauskuutta realismin kustannuksella.

Rainbow Six Vegas 2 saapuu kauppoihin pääsiäiseksi.

Galleria: 

Kommentit

N-nööyh!

Harmi. Olisin halunnut kokeilla ennen ostamista, että onko tämä todella odottelemisen arvoinen peli. Rainbow Six: Vegas jäi osaltani kokematta, joten en pysty senkään perusteella sanomaan mitään.

Eikös trendi ole yleensä ollut se, että PS3 peleissä on ollut suurempi määrä pelaajia netissä?

Olisihan tuo demo ollut ihan tervetullut. Olisi päässyt näkemään millainen peli on kyseessä kun kerran ensimmäinen osa jäi välistä.

Niinhän ne Zuor aina lupailee...

En oikeen ymmärrä mikä mättää, kun PS3:n yksinoikeuspeleihin, kuten Resistance 2, saadaan kevyesti se 60 pelaajan moninpeli. Tämän tapaisissa monialustapeleissä sen sijaan jäädään johonkin 14 pelaajaan, kun taas saman pelin Xbox 360 versiossa voi pelata 16 pelaajaa... Mistä hitosta tämäkin mahtaa johtua, jos PS3:lle kehittämisen kanssa ei ollut mitään ongelmaa.

Resistancessa käytetään servereitä. Vegasissa pelaajat itse toimivat hostina. Yksinkertaista. Ei PS3 itsessään vaikuta nettipelien pelaajamääriin. Sony vain on ottanut paremman linjan ja tarjoaa servereitä suosituimpiin peleihin, kuten Resistanceen. Kitupiikki-Microsoft säästää rahaa jättämällä hostimisen pelaajien harteille. Peli lagaa jos hostilla nettiyhteys kusee tai ei riitä pyörittämään 16-pelaajan pelejä.

Demon osalta voitaneen sanoa että Vegas ykkösen demoa pelaamalla saa kyllä ihan hyvä kuvan siitä mitä kakkosella on tarjota.

Wiips, tota samaa mäkin ihmettelen... vai onkohan MS maksanut siitä ettei PS3 versiosta tehdä "parempaa"? :o

"Hardcore-linjan räiskinnät puolestaan eivät enää houkuttele kehittäjää, sillä ensimmäisen Ghost Reconin kaltaisille peleille on heidän mielestään liian pienet markkinat. "

Pirun harmillista. Taidan olla suht yksin mielipiteeni kanssa kun sanon että GR:t sunmuut pelit ovat menneet kokoajan huonompaan suuntaan tästä.
...nooh sniper eliten uutta tulemista odotellessa..

Onko tässä samanlainen grafiikka moottori kun ensimmäisessä osassa??

Tota vois melkee koittaa jos se on tehty enemmän esim codin tapaseks.
Joskus kauan sitte kokeilin noita sateenkaarii pc puolella ja oli sen verran nihkeetä menoo ettei oo sen jälkee tullu enää koskettua.

"Onko tässä samanlainen grafiikka moottori kun ensimmäisessä osassa??"

Unreal Engine 3:ta käyttävät edelleen.

Kiitäjä: Kyllä nämä konsolien Rainbow Sixit ovat aika kaukana ammoisista PC-veljistä. Varsinkin Vegasit ovat suht vauhdikkaita ja tarjoavat varsin eeppisiä tulitaistoja.

Joo harmin paikka. Toivottavasti joku sentään vielä uskaltaa tehdä vähän taktisemman räiskinnän joskus.

Kabanossi, kyse on lähinnä siitä, että microsoft vaalii huomattavasti korkeampaa laatua live-palvelussaan. Esim. Resistancen vuodelta 1998 oleva verkkopeli ei olisi koskaan mennyt läpi MS:n seulasta. Yleensähän homma tosiaan menee näin, että PS3 versio on karsittu nettiominaisuuksien puolesta, tai se puuttuu kokonaan.

Sonylla ja Nintendolla ei tunnu muutenkaan olevan juuri kiinnostusta nettipelaamiseen, saa nähdä pakottaako X0:n menestys ainakin Sonyn panostamaan myös siihen puoleen.

"Resistancessa käytetään servereitä. Vegasissa pelaajat itse toimivat hostina. Yksinkertaista. Ei PS3 itsessään vaikuta nettipelien pelaajamääriin. Sony vain on ottanut paremman linjan ja tarjoaa servereitä suosituimpiin peleihin, kuten Resistanceen. Kitupiikki-Microsoft säästää rahaa jättämällä hostimisen pelaajien harteille. Peli lagaa jos hostilla nettiyhteys kusee tai ei riitä pyörittämään 16-pelaajan pelejä."

Tietääkseni tämä on juuri toisinpäin, koska pelaajien maksamilla rahoilla MS ylläpitää palvelimia joille pelaajat tekevät servereitä ja tällöin pelaajien ei koskaan tarvitse toimia hosteina.

Ja voisiko Your Sweet 666 selventää mitä hän tarkoittaa tuolla v.1998 nettipelillä?

"Pirun harmillista. Taidan olla suht yksin mielipiteeni kanssa kun sanon että GR:t sunmuut pelit ovat menneet kokoajan huonompaan suuntaan tästä.
...nooh sniper eliten uutta tulemista odotellessa.."

Et ole yksin. Ei ole Rainbow Sixit innostanut pitkään aikaan.

Tosin, ellen nyt ole aivan väärässä, niin kehittäjät ovat kyllä yrittäneet tehdä näiden pelien PC-painoksista (ainakin Ghost Reconeista, eli uusimmista GRAW:sta, en ole Rainboweista varma) samankaltaisempia vanhoihin kunnon Sateenkaarikutosiin verrattuna siinä missä konsoliversiot on suunnattu pullamössösukupolven edustajille, ettei vaikeustaso pelottelisi pois pelaajia.

Resistance on ainakin ollut yksi toimivimmista konsolinettipeleistä vuosiin, kertaakaan en ole törmännyt tyhjään tai lagivaan serveriin. Jos tämä on vuoden 1998 nettipeliä niin johan sillon oli tykkipelit.

" Tosin, ellen nyt ole aivan väärässä, niin kehittäjät ovat kyllä yrittäneet tehdä näiden pelien PC-painoksista (ainakin Ghost Reconeista, eli uusimmista GRAW:sta, en ole Rainboweista varma "

No ei pidä paikkaansa. GRAWit on ollu PC:llä jotain ihan käsittämätöntä kuraa molemmat versiot. Ei o kyl nähnykkää alkuperästä Ghost Reconia. Vegasit on taas ihan suoria konsoli käännöksiä, joten ei nekään ole nähneetkään Rainbow sixiä tai Rogue Spearia. Realismi räiskintöjä ei vain ole enää.
No ohan tietysti ainut Armed Assault ehkä näistä uusista PC:n peleistä lähinnä vanhan ajan hidasta ja realistista menoa.

Toisaalta Vegasit on aika viihdyttäviä sellaisenaan etten oikeastaan kaipaakaan enää vanhoihin aikoihin. Tottunut et nyky peleissä näkyy oma ase ruudulla. Näinhän ei ollut alkuperäsissä R6:sissa ja GR:ssä. Ja muutenkin alkanut nykyään jotenkin vaatia sitä silmänruokaakin enemmän. Tosin pelattavuudella on vielä suurempi merkitys silti, joten CODia en tule ikinä pelailemaan...

"GRAWit on ollu PC:llä jotain ihan käsittämätöntä kuraa molemmat versiot. Ei o kyl nähnykkää alkuperästä Ghost Reconia. "

No en tarkoittanutkaan että ne olisivat täysin samalla tasolla. Vain sitä, että ne olisivat konsoli-versiota vähän vaativampia.

Ja ei mulla ole kokemusta asiasta, kunhan muistelisin lukeneeni jotain PC-versioiden arvosteluita, joissa sanottiin PC-version olevan konsoliversioita hieman (Huom! HIEMAN) taktisempia kokemuksia. Mutta tosiaan, ei ole henk.koht kokemusta näistä uudemmista, vaan kuvittelin sitten näköjään omiani, jos kerta ovat PC:llä niin kämäisiä kokemuksia kuin väität. :p

Mitäs tästä nyt demoa tekemään, siitä vaan lataamaan ekan osan demo. Eipä tuo kerran paljoa tunnu olevan muuttunut. :)

"Tietääkseni tämä on juuri toisinpäin, koska pelaajien maksamilla rahoilla MS ylläpitää palvelimia joille pelaajat tekevät servereitä ja tällöin pelaajien ei koskaan tarvitse toimia hosteina."

Ei tod. COD4, Halo3 ja yleisesti kaikki pelit Microsoftin palvelussa hostataan käyttäjien koneilla. Matchmaking tulee Microsoftilta ja PS3-puolella pelitalot vastaavat siitä itse.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi