Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

GDC 2005: Kurkistus tulevaisuuteen

Kuluneella viikolla Game Developer's Conference veti pelialan suurimmat nimet San Franciscoon. Paikalla oli myös Microsoftin J. Allard, joka puheessaan valaisi pelialan mahdollisuuksia tulevaisuudessa ja paljasti myös muutamia mielenkiintoisia yksityiskohtia seuraavan sukupolven Xboxista.

Microsoftin tavoitteena on rakentaa seuraavasta konsolistaan tasapainoinen yhdistelmä ohjelmistoja, rautaa ja palveluita. Käytännössä tämä tarkoittaa seuraavia ohjenuoria:

  • Pelitaloille vapaat kädet rakentaa laadukkaita ja innovatiivisia tuotteita
  • Teknisesti HD-aikakaudelle pätevä rauta
  • Käytettävyyttä parantava universaali Xbox Guide -käyttöliittymä

    Allardin esittämistä visioista voi lukea tarkemmin XboxFINin tuoreesta artikkelista.

    Game Developer's Conferencessa useat ulkopuoliset kehitystyökaluvalmistajat paljastivat tukensa Xbox 2:lle. Esimerkiksi Ageia, maailman ensimmäisen fysiikkaprosessorin kasannut yritys, kertoi NovodeX Physics -kehitysympäristönsä tukevan täysin uuden Xboxin moniydinarkkitehtuuria mahdollistaen ”uskomattoman todentuntuisten” maailmojen toteuttamisen. Erilaisten puiden ja metsien luomiseen keskittynyt IDV:n SpeedTreeRT, pelikomponenttien välisen dynamiikan rakentamista nopeuttava Megonin Game Dynamics, grafiikkamoottorin ja siihen liittyviä työkaluja sisältävä NDL:n Gamebryo 2 sekä Discreetin suosittu 3D-mallinnus- ja -animointiohjelma 3D Studio Max ovat myös täysin Xbox 2 -yhteensopivia.

    Lisäksi Microsoft Game Studios lisensoi Epic Gamesin Unreal Engine 3 -teknologian työkaluineen omien peliensä tueksi. Esimakua pelimoottorin kyvyistä saa alla olevista demokuvista.

  • Galleria: 

    Kirjaudu kommentoidaksesi