Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

GRAW2 on dynaaminen

CVG haastatteli Ghost Recon Advanced Warfighter 2:n sisällöstä vastaavaa tuottaja Olivier Daubaa, joka muun muassa kritisoi Gears of Warin pelimekaniikan olevan hvyin yksinkertainen. Hänen mielestään GoW ei tuo varsinaisesti mukaan mitään uutta ensimmäisen kymmenen minuutin jälkeen. GRAW2:n tavoitteena on syvällisempi ennen kaikkea taktisempi kokemus.

Xbox 360:lla mainiosti menestyneen ykkösosan parissa kehittäjät oppivat uuden konsolin metkut, joten jatko-osalta voidaan odottaa kehittyneempää visuaalista antia. Dauba korostaa erityisesti ympäristön dynaamisuutta: Vuorokaudenajat, sää ja tehosteet muuttuvat ajan kuluessa. Tavoitteena on saada esimerkiksi taivaalle kohoava savu reagoimaan ylitse lentävän helikopterin aiheuttamaan ilmavirtaan.

GRAW:n kiitosta saaneista musiikeista vastannut Tom Salta oli työstään ehdolla monen palkinnon saajaksi, mutta muun muassa MTV-pystin nappasivat Jeremy Soule ja Oblivion. Tällä kertaa Salta aikoo napata palkinnot itse.

Juonellisesti GRAW2:n tapahtumat sijoittuvat ykkösen jälkimaininkeihin Meksikon ja Yhdysvaltojen rajalle Juarezin alueelle, jonka teollisuuskeskittymissä muun muassa alkuperäistä Xboxia valmistettiin. USA:n hallitus pelkää kapinallisten tuoneen sinne joukkotuhoaseita. Välissä loikataan myös rajan yli Texasin El Pasoon.

Lisäyksenä edeltäjään taistelukentillä häärii kokonaan uusi hahmoluokka eli lääkintämies, joka kykenee parantamaan sotilaita milloin vain. Kehittäjät pyrkivät lisäksi parantamaan pelin tekoälyä.

Myös Crosscom eli näytön vasemmassa ylänurkassa näkyvä pieni videoruutu uudistuu siinä määrin, että sen voi laajentaa koko kuvaruudun kattavaksi. Näin tilanteiden taktinen arviointi helpottuu huomattavsti.

Moninpelin pitäisi olla tällä kertaa paljon suuremmassa osassa, samoin kavereiden kanssa yhteistyössä pelattavien tehtävien. Dauba ei lupaa GRAW2:een välttämättä Rainbow Six Vegasin kaltaista tukea Live Visionille, mutta jonkinlaisia kameraominaisuuksia on odotettavissa.

Ghost Recon Advanced Warfighter 2 ilmestyy Xbox 360:lle, PlayStation 3:lle, PSP:lle ja PC:lle ensi keväänä.

Galleria: 

Kommentit

Saa nähdä mitä tuleman pitää. Joka kerta aina uskomattomia lupauksia, joita ei yleensä täytetä toteen. GRAW oli kyllä sen verran sontaa, että odotukset ovat hyvin alhaalla tämän pelin kohdalla. Ghost Reconista ollaan päästy aika paljon valumaan alaspäin.

Ite pidin ykkösen menosta. En ole aiempia osia pelannut, joten en tiedä millaisia ovat olleet. Mutta kakkonen (GRAW) tulee kyllä ostettua.

Ensimmäinen Ghost Recon oli kyllä legenda, ja sitä tulikin co-oppina pelattua aivan liikaa. Siinä oli tunnelma kohdallaan, kun makasi sniperin kanssa puskassa ampuen toisessa pusikossa kämppääviä vihollisia. Samalla kaveri koukkasi M249:n kanssa vihollisten taakse ja antoi kaikille turpiin. Oli myös uskomaton fiilis taistella epätoivoisesti viimeisellä jäljellä olevalla havoittuneella sotilaalla kymmentä vihulaista vastaan.

Ghost Recon 2 olikin sitten uskomatonta putkijuoksu kuraa, eikä sitä nopeasti kasaan väännettyä sontaa jaksanut pelata muutakuin kerran läpi. GRAWia en ole pelannut, mutta sen verran voin sanoa, että alukperäisestä Ghost Reconista ollaan mentä väärään suuntaan. Sama pätee myös Splinter Cell sarjassa...

Vai oikein pyrkivät kehittämään tekoälyä. Eli lisätään karkkia ja jätetään tekoäly entiselleen.

Minulta ainakin tämä jää hyllyyn, ja jatkan GoWin pelaamista. Kummasti minulle on kelvannut GoW, vaikka "toistaakin itseään". Grawia varmaankin jaksoin pelata tuon 10 min ;)

No ei vaine, Graw ei kolissut oikein vaikka kuinka koitin sitä pelata, Graw 2:sen demo oli minusta karmaiseva.

En osta.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi