Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

"GTA IV muutti pelaajien odotuksia"

VideoGamer.comin haastattelussa Vin Dieselin tähdittämän The Wheelman -pelin luova ohjaaja Simon Woodroffe kertoi, että Grand Theft Auto IV muutti pelaajien odotuksia avointa maailmaa tarjoavien pelien suhteen.

– Ennen GTA IV:ää avoimen maailman ajopeleissä oli helpommin lähestyttävä arcademainen ajomalli ja sellainen oli jopa aikaisemmissa GTA-peleissä. GTA IV siirtyi kuitenkin lähemmäs realismia, jopa super-realistiseksi, Woodroffe sanoi.

– Vain viikkoja GTA IV:n julkaisun jälkeen ajelun suosio laski The Wheelman -testiryhmämme palautteessa. Se putosi pelin suosituimmasta elementistä vähiten arvostettujen joukkoon. En voinut tehdä kuin yhden johtopäätöksen; GTA IV oli muuttanut pelaajien odotuksia, hän päätteli.

Woodroffen mukaan vaati muutaman tunnin työn ja parin viikon hiomisen, että The Wheelman saatiin vaikuttamaan realistisemmalta. Viimeisimmän testipalautteen perusteella hän uskoo pelin olevan juuri sitä, mitä ihmiset odottavat avoimen maailman kaahailulta.

The Wheelman ilmestyy PlayStation 3:lle, Xbox 360:lle ja PC:lle alkuvuodesta, mikäli julkaisijana toimiva Midway pysyy toimintakykyisenä.

Galleria: 

Kommentit

Mielenkiintoinen uutinen ja käänne The Wheelman -pelin kehityksessä, toisaalta näinhän kyllä tapahtuu useammin kuin moni pelitudio uskaltaa julkisesti sanoa. Pelit ja pelien kehittäjät imevät enemmän tai vähemmän jatkuvasti vaikutteita toisistaan ja eritoten suosioon vaikuttaneista tekijöistä/osa-alueista. Ja hyvä asiahan se on, kunhan ominaisuus osataan samalla tehdä omanlaiseksi eikä vain kopioida karkeasti toisesta pelistä.

Mitä tulee GTA IV:n ajomalliin, niin sehän on varsin onnistunut, vaikken mutkaisten kässärikäännösten voimakkaasta persposkisuudesta henkkoht perustakaan. Vaan ei GTA IV ajomallinnuksessaan ensimmäinen laatuaan ole. Väittäisin, että kaikki nykyiset vapaan maailman kaahailut ovat vieläkin säkkikaupalla velkaa Reflecsionsin kymmenen vuoden takaiselle ja edelleen loistavan ajomallin sisältävälle Driverille. Vaikka jatko-osat ovatkin kakkoskuskia lukuun ottamatta enemmän tai vähemmän heikkoja esityksiä ja ajastaan jäljessä, niin alkuperäisosan ajotuntuma ja etenkin vauhdikkaat kässärilatikat mutkiin ovat edelleen lajityypin ehdotonta kermakkoa.

Mutta juu, huonoon suuntaan The Wheelman tuskin menee, jos kerran GTA IV:n kärräystyylistä vaikutteita ottavat. Eli kerrassaan buenoa.

Onhan tämä hyvä uutinen jos oletetaan että sitä on oikeasti hiottu.. Aikaiset videot näyttivät sellaiselta burnout meiningiltä, etten tiedä onko sellaisesta kuinka helppoa llähteä muovaamaan realistisempaa.

Minun mielestäni taasen GTA IVn ajomalli on kuraa sen takia, ettei tehokkaimmillakaan takatuuppareilla saa pitkää sladia vedettyä, kun loppuu voima kesken, ihan kun omalla autolla ajaisi talvikelissä luistonesto päällä... San Andreaksessa Cuban Hermes oli loistava pirssi, jossa riitti voimaa pitkiinkin siivuihin, varsinkin ilokaasujen laiton jälkeen..:)

Minunkin mielestä GTAIV on täyttä paskaa juurikin sen uuden "realistisen" ajomallinnuksen takia. Ajelu ympäri ja ämpäri ei ollut enää hauskaa, vaan ehkä vittumaisinta puuhaa ikinä.

Ah ensimmäinen ja miksei toinenkin Driver. Ne olivat helvetin hyviä tekeleitä, vaikka kakkosessa oli paljon parannettavaa (ottaen huomioon että siihen yritettiin saada toimiva jalankulku)

FamaZ kirjoitti: "Minunkin mielestä GTAIV on täyttä paskaa juurikin sen uuden "realistisen" ajomallinnuksen takia. Ajelu ympäri ja ämpäri ei ollut enää hauskaa, vaan ehkä vittumaisinta puuhaa ikinä."

Opettele ajaa :D Itse just tykkään jos ajamisessa on jotain haastetta.

Mutta joo tosiaankin. Rockstar on tehny tosissaan töitä että on saanu hiottua GTA IV:n tohon kuosiin mitä se on. Moni ei vaan tajua sitä että kuinka paljon kaikkiin pikku juttuihin on nähty IV:ssä vaivaa. Mutta kuten jo MayDaykin sanoi niin minustakin tuntuu että kaikissa IV:n autoissa on luistonesto täysillä. Mutta ei se sitä tosiasiaa muuta etteikö IV:ssä olisi suht realistista ajomallinnusta, onhan oikeissakin autoissa olla luistonestot :D. Toivottavasti sitten PC versiosta saisi tuon "TC:n" modaamalla pois.

Ei mitään realistisuutta. Sanassa pysty ajamaan moottoripyörällä seinään kaatumatta, semmosta sen olla pitää. Jos realistisuutta kaipaa ni elää vaan elämää, peleissä on tarkotus tehdä se mitä ei oikeassa elämässä pysty.

"Mutta ei se sitä tosiasiaa muuta etteikö IV:ssä olisi suht realistista ajomallinnusta, onhan oikeissakin autoissa olla luistonestot :D. Toivottavasti sitten PC versiosta saisi tuon "TC:n" modaamalla pois."
onhan niitä uudemmissa oikeissa autoissa juu, mutta ei 70-luvun jenkkimuskeleissa :) GTA:ssa omasta mielestä vaan tuo ajamisen hauskuus on perustunut juuri tuohon näyttävään ja mukavalta tuntuvaan kahva edellä ajamiseen.. Omaan mieleen mukavimmat ajettavat on Comet, Futo ja Blista Compact..

GTA IV on mahtava peli. Täydessä tykityksessä Pleikkarilla tällä hetkellä. Todella realistinen ja siitä pidän. Grafiikat ja varsinkin fysiikat on todella nannaa. Autojen vaurionmallinnuskin on saanut turhan vähän huomiota, se on luultavasti paras ikinä.

"Opettele ajaa :D Itse just tykkään jos ajamisessa on jotain haastetta."

Onhan siinä liikenteen seassa ajamisessa ollut oma haasteensa ennenkin. Nyt se vain muuttui turhauttavaksi haasteeksi, kun auto ei vain käänny. Yritin kyllä antaa sille aikaa, että ehtisin tottua siihen, muttaku ei niin sitten ei. En ikinä tottunut siihen.

Ehkä mää annan sille joskus uuden mahdollisuuden (kun saan pelin käsiini uudestaan 10:lla), mutta sitä ennen mun mielipide ei muutu. Olkoon yksityiskohtia kuinka paljon tahansa, GTAIV on huonoin GTA.

E: Ja ei siis pelkästään huono ajomallinnuksen takia. Tyhmä tehtävärakenne (helvetin sukulaiset), kökkö juoni (eka GTA, joka ei herättänyt hilpeyttä ollenkaan) ja muutenkin ankea meno alentavat sen kastissaan huonoimmaksi. :|

"Minunkin mielestä GTAIV on täyttä paskaa juurikin sen uuden "realistisen" ajomallinnuksen takia. Ajelu ympäri ja ämpäri ei ollut enää hauskaa, vaan ehkä vittumaisinta puuhaa ikinä."

No enpä olisi voinut enempää olla samaa mieltä.
Sen takia SR2 > GTA IV, ja laski se pienikin kiinnostus nollaan joka tätä peliä kohtaan oli.

Kyllä. GTA4:n ajomalli oli suoraan anuksesta. Ei GTA:n pidä olla "realistinen".

Ja edelleen olen sitä mieltä että jokainen joka on enempi autoilla ajanut ei voi naama peruslukemilla väittää GTA IV:n ajomallinnusta realistiseksi. Iso osa autoista vaappuu miten sattuu (missä kallistuksen vakaajat??) ja ilmalennoissa (moniko on oikeasti loikannut metritolkulla jollain vanhalla caprice classicilla pienestä nypystä??) näyttää siltä että auton iskunvaimentimet, jouset, alatukivarret ja renkaat putoavat alta pois.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi