Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Hyvästi LucasArts

Yksi tärkeä aikakausi peliteollisuudessa tuli päätökseensä, kun Disney ilmoitti legendaarisen LucasArtsin lopettavan aktiivisen pelinkehitystyön.

Maniac Mansion. Zak McKracken. LOOM. Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Day of the Tentacle. Sam & Max Hit the Road. Full Throttle. Grim Fandango. Monkey Island. Kaikki edellämainitut pelit ovat varmasti monille naavaparroille ja retroilijoille enemmän kuin tuttuja, loivathan ne tyystin uudenlaisen seikkailupeligenren, jonka helmet ovat jääneet elämään kiistattomina kulttiklassikkoina. LucasArts on vastuussa myös suuresta määrästä Star Wars -lisenssipelejä.

Nyt yksi sivu pelimaailmassa kääntyy, kun pelätty tapahtuu ja LucasArtsin pelinkehitystyölle lyödään lappu luukulle. Jatkossa entinen legendaarinen kehittäjästudio on yksi osa Disneyn lisensointitoimintaa, eikä tuota enää omia pelejään. Muutokset LucasArtsin toiminnassa ovat osa suurempaa kokonaisuutta, jolla Disney pyrkii painottamaan toimintaansa enemmän mobiiliin suuntaan ja sosiaaliseen pelaamiseen. Luonnollisesti luvassa on myös suuria vähennyksiä henkilöstöpuolella.

E3-messuilla monien leuat reväyttäneen Star Wars 1313:n kehitys on näillä näkymin jäissä. LucasArts ei enää kehitä peliä, mutta pienenä toivonkipinänä Disney tutkii edelleen mahdollisuuksia julkaista peli muodossa tai toisessa.

Alunperin Lucasfilm Games -nimellä tunnettu Lucasarts toimi vuodesta 1982 vuoteen 2013.

Galleria: 

Kommentit

Voi Disney, minkä teit.
Selkään tommottisille.

Hyvästi :( Noita legendaarisia seikkailunaksutteluja tuli jannuna pelattua todella paljon. Nuo kun pyöri myös huonommallakin koneella.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi