Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Kotimainen Kinect-debyytti nyt kaupoissa

Virtual Air Guitar Companyn Kung-Fu High Impact on nyt kaupoissa. Kyseessä on ensimmäinen kotimainen peli, jota ohjataan Xbox 360:n Kinect-liikkeentunnistuksella.

Kung-Fu High Impactissa pelaaja heitetään kirjaimellisesti kungfu-seikkailun pyörteisiin napsimalla kuvia Kinectin kameralla. Varsinainen pelaaminen perustuu liikkeentunnistukseen, joka hyödyntää lisälaitteen infrapunasensoria ja syvyystunnistusta.

Pelissä vihollisia kuritetaan lyömällä ja potkimalla. Halutessaan mukaan voi ottaa rekvisiittaa, kuten vaikkapa pesäpallomailan. Lisäksi mukana on erikoisliikkeitä, jotka aktivoidaan tietyillä eleillä.

Espoolaisstudion edellinen peli, Kung-Fu Live, julkaistiin PlayStation 3:lle vuosi sitten. Se pohjautuu pitkälti samalle periaatteelle kuin High Impact, mutta ohjaamiseen käytetään PS3:n omaa, teknisesti vähemmän hienostunutta kameraa.

High Impactin pelaamisen pitäisi onnistua vähemmän täydellisissä olosuhteissa ja ilman kummempia säätöjä. KonsoliFINin empiiristen tutkimusten perusteella tämä pitää paikkansa. Alustanvaihdoksen mukana menetettiin kuitenkin mahdollisuus tallentaa välivideoiden virkaa toimittavat sarjakuvat myöhempää ihastelua varten.

Vaikka pelimekaniikan perusluonne onkin hyvin samanlainen, High Impactin tarina ja tapahtumat ovat täysin uusia. Tällä kertaa juonen keskiössä on mystinen kypärä. Vastaan tulee sekä uusia että tuttuja vihollisia.

High Impact julkaistaan edeltäjästään poiketen levyversiona. Kuulopuheiden mukaan pelille halutaan myös jatkoa, mikäli se vain ottaa tuulta alleen.

Uutisen ohesta voi katsoa muutamia kuvia KonsoliFINin eilisestä visiitistä Virtual Air Guitar Companyn toimistolle.

Galleria: 

Kirjaudu kommentoidaksesi