Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Modern Warfare 2 estää ryhmäkeskustelut Xbox Livessä

NeoGAF-keskustelufoorumille lähetetystä kuvasta paljastuu, että Call of Duty: Modern Warfare 2 voi estää pelaajia käyttämästä Xbox Liven ryhmäkeskusteluja verkkopelin aikana. Ominaisuus koskee ilmeisesti tiettyjä pelimuotoja.

Käytännössä ominaisuus on lisätty huijauksen estämiseksi, sillä kuolleet pelaajat ovat tavallisesti voineet antaa vinkkejä taistelussa vielä mukana oleville.

Mikäli Modern Warfare 2 tai Wiin Modern Warfare: Reflex kiinnostaa, vielä ehtii osallistumaan KonsoliFINin peliaiheisiin kilpailuihin.

Galleria: 

Kommentit

Aivan loistava juttu, toivottavasti sama esto tulee myös PS3:sen puolelle, koska vaikka kuinka rehellisiä pelaajat väittvätkin olevansa, niin ei sitä mitenkään pystyy todistaa, jos joku jollain viestillä antaa vinkkejä toisille pelaajille.

PlayStationilla ei vain ole universaalia cross-game chattia, jolla omiaan voisi neuvoa.
Tuskin kukaan jaksaa käyttää nihkeää tekstichattia PlayStationilla jakaakseen sekunnin murto-osassa muuttuvaa tietoa vihun olinpaikasta.

Mutta boksipuolelle tätä estoa kaivattiinkin.

Hyvä homma vaikkakin helposti kierrettävissä. Kyllä ne skypet ja meset siellä taustalla laulaa joka päivä. Valitettavasti.

Jep, ei pidä aliarvioida näiden sankareiden kykyä kiertää rajoitus PC:n kautta. Siellä lauletaan kaikki mikä näkyy ja kuuluu. Kuolleet pitäisi heittää suoraan lobbyyn odottamaan, parempi ratkaisu kuin tälläinen karsiminen.

Niin, eihän sitä nykyään oo vaikeeta pitää jotain miniläppäriä siinä nätisti äänettömänä tai vaikka dolby surround äänillä varustettuna sohvan tai missä nyt istuukin vieressä. Jos nyt jollain on niin suuri tarve päästä huijaamaan ja selittämään et hei, pertsa on nyt Ö katolla. Niin kyllä ne miniläppärit, tai vaikka isot läppärit tai mitkä vaan kännykät yms hoitaa kyl sen asian.

Taikka siksi aikaa kuolleilla näkyis musta ruutu yms. ettei pystyisi jakamaan vinkkejä...

Ei vittu, aivan hanurista. On ollut kiva turista kaveriporukan kesken niitä näitä pelaamisen lomassa. Noh pitää sitten publalle mennä mölyämään päivän kuulumiset.

^ Ehkä nisun ehdotus olisi parempi jolloin lobbyssä vois myös hioo omii classeja ja perkkeja ja yms.

V2.fi uutisoi, että tämä ei ole pelkästään MW2:ssa, vaan että kaikille pelinkehittäjille tarjotaan nykyään mahdollisuus estää chatit moninpelien aikana. Systeemi ei kuulemma anna chattailla vaikka kaikki pelaajat olisivat eri peleissä. Ikävä juttu, on ollut kiva rupatella porukalla vaikka kaikki eivät samassa pelissä olisikaan.

Muuten olen samaa mieltä Nisun ja muiden kanssa. "Huijarit" voivat edelleen jatkaa samaan malliin, vaatihaan se enemmän järjeselyitä ja esim. itselläni ei edes olisi mahdollisuutta kikkailla minkään Skypen kanssa.

Tällähän saa jokatapauksessa karsittua todella hyvin tätä harrastavaa sakkia. Tuskin kauhean moni pelaaja on niin hc että pitää vartavasten nettipelin takia kaikenmaailman mese/skupe virityksiä siinä päällä...

aivan naurettavaa. nyt meni vähän pitkälle nää rajotukset kun ite aina kun oon boxilla niin oon partyssa ja puhun niitä näitä kavereiden kanssa. kiva kun sitten ne joukkuechatit on semmosta espanjasuomiranskaenglantikiinaruotsisaksavenäjä-sekotusta kun kukaan ei oo partyssa. kiva kuunnella kun kiinalaiset puhuu kuinka paljon ne söi riisiä eilen tai ranskalaiset patonkia :s

Tämähän romuttaa koko Xbox Liven parhaan jutun: Party-chatin. Kuinka mukavaa onkaan heittää läppää kavereiden kanssa samalla kun pelaa moninpeliä. Puhumattakaan klaaneista, joissa ryhmäkeskustelu ja kommunikointi on pelimesetyksen A ja O. Ja onhan se yleensäkin ihan kaveriporukassakin tärkeää että pystyy kommunikoimaan esim. vihollisen sijainnin tai mihin vihollinen äsken juoksi tms. Eihän oikeassakaan sodassa sotilaat taistele kaiken äänen vaimentavat kuulosuojaimet korvilla, sehän olisi naurettavaa. Toivottavasti Bad Company 2:sessa ei tälläistä estoa ole. Nyt saattaa kyllä jäädä MW2 ostamatta. Liian monessa paikassa kustu. P4skaa, IW, P4skaa.

Edit. Unohdin sanoa että lempipelimuotoni on se HC HQ, jota esto tulee varmasti koskemaan.

Esto koskee varmaan vaan SnD kaltaisia pelimuotoja joissa jotkin pelaajat ovat hengissä ja toiset kuolleina. Tällöin ei haittaa niin paljoa, mutta jos pelaat SnDtä ja kaveri pelaa eri servulla tai eri peliä ja et voi hänen kanssaan puhua nii jo on perseestä

Paras keksintö Boksipuolella sen jälkeen kun pelit sallittiin kovolle siirrettäväksi. S&D pelimuodoissa totaalisen takamuksesta tuo party-chat.

En usko että se party chat romuttuu. Se voi olla estetty samalla servulla pelaavien kesken esimerkiksi. Ja vain näissä muutamassa no-respawn pelimuodossa. Joten ootelkaa ny ihan rauhassa.

Mitäs hemmettiä? varmaankin 80% ajasta kun pelaan Call of dutya, pelaan sitä kavereiden kanssa partyssa. Silloin peli on hauskimmillaan. Jotenkin tuntuu, että hyvin suuri osa muutenkin pelaa jonkunkokoisessa partyssa, sehän kuuluu peliin että teammateja voi hieman opastaa.

Kabanossi: Microsoft ei ole vielä virallisesti kommentoinut asiaa, mutta puhtaasti tuon ruutukaappauksen perusteella voisi olettaa, että Microsoft tarjoaa tämän mahdollisuuden tuoreimmissa kehitystyökaluissaan kaikille kehittäjille. Tuo V2:n uutisen maininta on käännetty suoraan Examinerin uutisesta, jossa kyseinen päätelmä tehtiin, ja varsin looginenhan tuo on, vaikka ei missään nimessä virallisesti vahvistettu.

Henkilökohtaisesti en pidä tästä lainkaan, jos rajoitus siis koskee universaalisesti myös julkisen puolen servereitä. Ei se siellä pelaaminen niin vakavaa ole, että pitäisi alkaa ihmisten keskusteluita rajoittaa. Toivottavasti ainakin mutettaminen onnistuu sitten paremmin kuin ensimmäisessä Modern Warfaressa, jotta ei niitä vajukkeja tarvitse olla joka välissä hiljentämässä uudelleen.

Tähän luulisi löytyvän muitakin keinoja, kuten esimerkiksi kuvakulman rajaaminen ensimmäiseen persoonaan. Silloin katsoja näkisi tasan samat asiat kuin seurattava. Mielestäni tuosta on vaikea repiä merkittävää etua. Toisaalta tämän ryhmäkeskustelujen estämisen voisi myös rajoittaa privamatseihin, jolloin serverin isäntä voisi kytkeä toiminnon tarvittaessa päälle.

Mutta joo, katsotaan miten tuo loppujen lopuksi toimii.

Täysin samaa mieltä Paavin kanssa, meinasin jo samat asiat kirjoitella, mutta kerkesit ensin.. Todella hanurista, jos tämä koskee publicpelejä, olivatpa kuinka SnD tahansa. Itselleni cod4 on atm semmonen peli, jota on kiva pelailla samalla kun rupattelee kaverien kanssa. Toivottavasti tämä on vain mahdollisuus, joka esim. privapeleissä pelattavissa klaanimatseissa voidaan laittaa päälle, eikä mikään publicin yleinen ominaisuus. Nykyäänhän noissa klaanimatseissa vaan luotetaan siihen, että toinenkin osapuoli pelaa reilusti.

Mutta osa täällä kyllä hieman ylireagoi, onhan pelin puolella kuitenkin mute..

Aika paska homma kyllä. Jossain klaanipeleissä tämän voi ymmärtää, mutta publalla, jossa kaikki pelaavat lähes miten sattuu oli sitten FFA tai SnD... Ja jos ominaisuus ei tunnista edes ovatko pelaajat eri peleissä, niin hyvää päivää!

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi