Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Pelinsä haukkunut kehittäjä sai lähteä

BlackSite: Area 51 -pelin luova johtaja Harvey Smith innostui tällä viikolla sen verran antaumuksella kommentoimaan pelin kehityksen kulkua Montreal International Game Summit -tapahtumassa, että Midway päätti päästää miehen etsimään uusia mahdollisuuksia.

- Koko projekti meni päin v****a. Kun aikaa oli vuosi, peli oli täysin raiteiltaan ja se meni suoraan alpha-versiosta finaaliin, raportoi Wired-sivusto Smithin kertoneen yleisölle.

Midwayn Austinin studion johtaja Denise Fulton vahvisti Smithin lähdön ja kertoi sen tapahtuneen molempien osapuolien suostumuksesta. Tarkempia syitä tapahtuneeseen Fulton ei suostunut kommentoimaan.

PC:lle ja Xbox 360:lle BlackSite: Area 51 on jo julkaistu, mutta PS3-pelaajat pääsevät välttelemään sitä ensi vuoden alussa.

Galleria: 

Kommentit

Heppu on saanut ns. rehellisyyspuuskan. Itsekin fantasioin joskus moisesta, kun hommat on aina päin v****a..

Johtajaratkaisu se tämäkin :)

Hienosti on jätkä vetänyt, jos se ei sitten aikaisemmin ole ollut lähdössä koko firmasta/ ollut saamassa potkuja.

"PC:lle ja Xbox 360:lle BlackSite: Area 51 on jo julkaistu, mutta PS3-pelaajat pääsevät välttelemään sitä ensi vuoden alussa."

Haha, taitaa olla kamala tekele.

Mahtaa olla kova motivaatio PS3 porukalla tehdä tuota peliä. :D

Toisaalta Smithin mielestä peli on menestynyt arvosteluissa heikommin kuin sen olisi pitänyt menestyä. Hän muun muassa ihmettelee, miten kriitikot eivät ole huomanneet selkeitä satiirisia piirteitä, joilla otetaan poliittisesti kantaa Irakin sotaan liittyviin asioihin. Nykytuotteelle Smith olisi odottanut 80 pisteen arvosteluja, mutta tavoitteet olivat vielä korkeammalla. Tuotanto ei vain pysynyt aikataulussaan ja virheiden korjaamiseen meni liian kauan aikaa, minkä takia pelitilanteiden viimeistelyyn ja tasapainotukseen ei ollut riittävästi aikaa. Ensimmäinen toimiva versio meni painoon.

Smith on aiemmin suunnitellut muun muassa sellaisen klassikon kuin Deus Ex Warren Spectorin kanssa.

tän olisin kyllä halunnut nähdä valmiina ja hiottuna...

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi