Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Perry yllättyi Marvel-verkkoroolipelin peruuntumisesta

Pelinkehittäjä David Perry kertoo olevansa yllättynyt Marvel Universe Onlinen peruuntumisesta. Acclaim Gamesilla ilmaisverkkopelejä suunnitteleva Perry uskoo, että Marvelin supersankareihin pohjautuvalla pelillä olisi ollut enemmän kysyntää massamarkkinoilla kuin Blizzardin suositulla World of Warcraftilla.

Marvel Universe Onlinen oli tarkoitus olla World of Warcraftin tavoin tilauspohjainen massiiviverkkoroolipeli, jota voisi pelata sekä Xbox 360:lla että Windows Vistalla. Projektin kustantaja Microsoft päätti hiljattain peruuttaa pelin, koska ei nähnyt riittävästi tilaa "WoWin" hallitsemilla markkinoilla.

Pelisivusto Eurogamerin haastattelema Perry kuitenkin veikkaa, että laadukas supersankaripeli voisi hyvinkin horjuttaa Blizzardin valta-asemaa massiiviverkkopelimarkkinoilla.

- Ajatelkaa, kuinka paljon faneja Hämähäkkimiehellä on. Ajatelkaa kaikkia perä perää ilmestyneitä Marvel-elokuvia, joista jokainen on käärinyt sievoisia lipputuloja.

Perry arvioi peruuntumisen syyksi korkeiden kehityskustannusten synnyttämää epäilyä sijoituksen kannattavuudesta. Marvel Universe Onlinea työsti Cryptic Studios, jonka tuotantoon lukeutuvat City of Heroes ja City of Villains.

Microsoft pyrki jo aiemmin massiiviverkkopelimarkkinoille japanilaisen Level 5:n kehittämän True Fantasy Live Onlinen kanssa, mutta myös se peruutettiin ennen julkaisuaan.

Galleria: 

Kommentit

Tietysti massiiviverkkoroolipeli olisi tervetullutta mutta joillain kalsarikeijoilla, ei kiitos.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi