Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

PS3:n Final Fantasy XIV myöhästyy muistirajoitusten vuoksi

Tuottaja Hiromichi Tanaka on tarkentanut syitä siihen, miksi Final Fantasy XIV:n PS3-version julkaisu päätettiin siirtää syyskuulta ensi vuoden maaliskuulle.

– Tärkein syy oli muisti. PC:llä on käytössä valtavasti muistia, mutta PS3:lla on rajoituksia. Pelin sovittaminen ja muokkaaminen kestää odotuksia pidempään, mutta teemme kovasti töitä saadaksemme sen valmiiksi mahdollisimman nopeasti, Tanaka selvitti tulkkinsa välityksellä.

Galleria: 

Kommentit

Tämä oli jo pelattavana Gamescomissa jossain muodossa (PS3/PC). Youtubesta saattaa löytyä kuvamatskua aiheesta.

Ja muistilla tässä tarkoitetaan nimenomaan RAM muistia jota nyky konsoleissa on rikollisen vähän. PS3:lla on 256mb varsinaista RAM muistia, kun taas tätä vertaa moderniin PC koneeseen joissa nykyään on jo 4gb RAM muistia... Ei ihme että on ongelmia, koska MMO:t syövät RAM:ia vielä normaalia enenmän.

Ikinä voinut KÄSITTÄÄ miksi näihin nykykoneisiin pantiin noin vähän keskusmuistia. There's no excuse.

Aina on muistin puute vaivannut konsoleita, ja pelitapauksia joihin se on vaikuttanut on useita. Esmes Dragon Agen isometristä kuvakulmaa ei ollut konsoliversioissa nimenomaan muistin puutteen vuoksi. Lisäksi vihollisjoukot olivat pienempiä ja NPC-hahmoja vähemmän mitä PC-versiossa.

Ei mikään ihme, MMO:t tosiaan syövät RAMia aika hullusti. Esim. WoW vie melkein jatkuvasti vähintään 1 gigan, ja käsittääkseni WoW on kuitenkin laitevaatimuksien suhteen kevyimmästä päästä MMO-maailmassa.. Harmi ettei konsoleissa ole muistia sen enempää, mutta syyt ovat varmaan hyvin yksinkertaiset.. 5/4 vuotta sitten GDDR3-muistien hinnat oli jotain ihan muuta kuin mitä ne nykyään ovat..

kanbela: Eivät nuo pienenmät kammat nyt silloinkaan niin kohtuuttoman hintaisia olleet (256mb). Ihmettelen miten varsinkaan Sony ei hyödyntänyt vuoden myöhäisempää julkaisuaikaansa. Tuplaamalla PS3:n keskusmuistin PS3:lla olisi oikeasti ollut iso graafinen etu X360:n. Nykyään valmistuskustannukset olisivat muutaman sentin kalliimpia.

Just tän muistin vähyyden takia kaikki pelit on sitä kapeaa tiukkaa putkea. Ei ole oikeasti niitä laajoja maisemia. Ehkä ensi sukupolvessa sitten saadaan nekin.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi