Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Rage pyörii Xbox 360:lla nopeammin kuin PS3:lla

id Softwaren Ragen PC- ja Xbox 360 -versiot pystyvät 60 ruudun sekuntinopeuteen, kun PlayStation 3 -painos jää ainakin toistaiseksi 20-30 kuvaan sekunnissa, CVG uutisoi.

Edgen tuoreimmasta numerosta kaivettujen tietojen mukaan koodivelho John Carmack pitää Xbox 360:n näytönohjainta PS3:n vastaavaa nopeampana. Konsolien prosessorit ovat hänen mielestään samaa tasoa.

Vastapainoksi Rage mahtuu Sonyn konsolilla yhdelle blu-raylle, kun Microsoftin valkoiselle orille peli toimitetaan peräti neljällä DVD:llä.

Galleria: 

Kommentit

Hehee, ei voi olla tuntematta pientä vahingoniloa... anteeksi, en tiedä mikä minuun meni.
Kai tuossa on joku kovoasennusoptio, meinaan muutenkin on rasittavaa vaihtaa levyjä pelien välillä. :)

Ei kyllä tajua Joohanhinkaan juttuja, onneksi on kaikki 3 konetta niin ei tarvi kärvistellä, ei se poksukaan täydellinen ole.

Nikki, varsin turhaan minua flametit. Itsehän hieman näpäytin tuossa vaan, eipä mitään sen kummempaa. Mistään fanikommenteista et voi ruveta puhumaan.
Eikä Boxi tosiaan täydellinen olekaan, vioistahan voisin tehdä vaikka pienen novellin. Minulle se on kuitenkin sopivin vaihtoehto.

Eiköhän tämä ollut Carmackilta näpäytys pitkään kritisoidusta Xboxin kovalevyn puuttumisesta.

Ehkä jossain vaiheessa näemme Blu-ray -aseman boksissa.

Lebe: Jotenkin epäilen. :) Vaikka toki kaikki on mahdollista.

Blu-Ray on Xbox 360? Hah!

EDIT: karibu, tules nyt ja hauku Carmack laiskaksi paskaksi, jolle MS syytää suklaapatukoita. I dare ya.

En olisi vielä huolissaan ps3 version ruudunpäivityksestä, sillä lopullisen version ruudunpäivityksestä ei ole tietoa. Pelien kehitysversiot pyörivät useasti heikolla ruudunpäivityksellä kunnes lopulliset optimoinnit suoritetaan.

Mieluiten tämän hommaisin ps3:lle, mutta jos lopulliseen versioon jää 30fps, täytyy kai sitten tyytyä boxiversioon.

Id Software elää vielä vuotta 2007 jolloin EA:n urheilupelit pyörivät PS3:lla 30fps ja XO:lla 60fps, nykyään myös plesellä 60fps. Mutta ei silti mitään hätää ku omistaa molemmat konsolit nii voi sitten ostaa sille kummalla pyörii paremmin, mutta kyllä se vituttaa jotaki levyjä vaihella.

lol, kauhee ero 60 fps ja 30 fps... Mitä vattua id?!

Kannattaa sitten muuten ihan muistaa, että id Software on PC-kehittäjä, kuten myös Valve ja Crytek. Eikä sieltä suunnalta ole ikinä pahemmin ruusuja pleikkarin puoleen herunut.

Joohanh kannattaako itseään munata joka toisessa uutisessa. Tiedä mitä yrität hakea näillä "nännännää" ja provo-kommenteilla.
Kelli kätevästi kiteyttikin oleellisen eli katsoo kuinka paljon lopulta kolmosen rage on jäljessä muita versiota, ja kuinka nannaa on vaihdella neljää levyä open world pelissä.

Joohanh; odotan myös karibun "viisauksia" tähän topicciin =D

takaisin aiheesen : old news. Tämä on kaikkien tiedosa et boxin näytönohjain on tehokkaampi ja ps3:lla on taas joku paremmin jaadi jaadi jaadi jaa.. Boxi pystyy 60 ruudun päivitykseen ? hyvä juttu! onnistuuko se ilman että kuva repeilee perhanasti ? jos ei niin sitten 30 fps kiitos vaihtoehdoksi edes

"Joohanh kannattaako itseään munata joka toisessa uutisessa."

Jaa. Noh, löytyihän eDomestakin joku kenellä oli henkilökohtaisia ongelmia kanssani, että eihän tämä mitään uutta ole... silti kyllä vähän ottaa tuo jahtaamisesi pannuun.

"Tiedä mitä yrität hakea näillä "nännännää" ja provo-kommenteilla."

Aha. Jospa lukisit nyt tarkkaan kommenttini läpi etkä olettaisi, että: "Se on Joohanh prkl nyt kyllä pistän semmoset flamet että huh huh!"

Zekeban:Boxi pystyy 60 ruudun päivitykseen ? hyvä juttu! onnistuuko se ilman että kuva repeilee perhanasti ? jos ei niin sitten 30 fps kiitos vaihtoehdoksi edes

Miettisin ihan samaa.

Milloinkas tämä on tulossa julkaisuun?

Varmasti molemmilla konsoliversioilla kuva repeilee oli fps ja resoluutio mikä tahansa. Konsoleiden pieni muistikapasiteetti vaikuttaa ja vaikka miten sitä kääntelisi ja Carmack puhuisi pehmoisia niin en usko pelin olevan parhaimmillaan konsoleilla.

PS3:n versiossa varmaan sahalaidat hyppii silmille ja toivon mukaan eivät joudu alentamaan resoluutiota (nopeana ja helppona oikotienä myös) fps:n takia tai sitten AA:n tarpeessa. XO:lla 60fps kuulostaa epäuskottavalta ja vaikka ne 4dvd:tä voi kopioida kovolle (ja Id käyttää tätä varmaan boostina) niin epäuskon vallassa olen molempien versioiden kohdalla.

Id osaa ohjelmoida PC-raudalla ja tietenkin tästä on pieni etu XO:llekin, mutta jotenkin tämä peli on syntynyt PC:lle tehtäväksi ja toivottavasti peliä ei kusta lähtemällä liikaa konsolien rajoitusten mukaan. Mutta tämän kaiken näkee sitten kun peli julkaistaan. Mikään versio tuskin on täydellinen ja jotenkin alitajunnassa varautunut pettymään pahasti.

joohahn oikeesti?? Zekeban myös?

Fine. Tässäpä teille viisaus.
Tuo ohjelmointi guru jo aikoja sitten mainitsi että peli pyörii joka alustalla 60fps sekunnissa. Mitäs hemmettiä on tässä välillä tapahtunut? Onko kyseessä siis vain pahainen valehtelija vaiko lisäksi kaavoihinsa kangistunut ja perseensä puhalteleva laiskimus? Yleensä pelit paranevat kehityksen loppua kohden eivätkä ota kummallisia voltteja taaksepäin.

Toivotaan että molemmilla konsoleilla pelikokemus on yhtä hyvä. Itse en lähtisi kritisoimaan John Carmackia joka on yksi koko tämän maailman kovimmista pelikoodaajista. Eiköhän herra tiedä mihin konsoleilla pystytään.

Ei taida vaan jaksaa yrittää vääntää PS3:lle sopivaa versiota. Onhan se varmasti aika vaikeaa tehdä kun kaikki sitä valittaa. Nojaa, semmosta se on.

karibu:

ei mitään ihmeellisen henkilökohtasta =) muutaman kerran lukenut kommenttejasi ja ne ainakin jäävät mieleen ! ei siinä mitään pahaa ole. Silloin kun fanboy hektisyys loistaa sieltä niin sillon puhutaan "viisauksista". Mutta mielipidehän saa olla jokaisella.Peace =)

Mutta tosiaan jälleen takasin topicciin. On se outo että ne ei saa optimoitua sitä koodia molemmille konsoleille yhtä hyväksi että jokainen saisi konsoliin sijoittamansa rahansa eestä vastinetta. Kukaan ei tee mitään pölynimurin ääniä vastaan kamppalilevalla valkoisella laatikolla, tai grillin näkösellä mustalla laatikolla, jos pelien laatu kusee.

Ghostbustersin tekijät taisivat sanoa kun peli julkaistiin että ongelma tulee PS3:lla siinä että muistia ei ole yhtä paljon kuin xb360:lla, ja tämän kiertäminen on todella hankalaa. Tämän ymmärrän joissain määrin ja se on ikävä homma. Tosin jos Capcom saa Resident Evil 5:n näyttämään siltä miltä se näyttä PS3, samoin naughty dog Unchartedin, niin mitä helvettiä oikeesti.

jos joku alkaa minua kutsumaan fanboyksi koska puolistin PS3:sta tässä, voi juosta mutkia. Omistan vain xbox 360:n mutta minusta jokaisella on oikeus pelata tuotteesta sitä "priima" versiota, koska on konsoliin sijoittanut.

off topic: ei helvetti mitää lähtee töihin. HAJOILUA x 100 .

Taitaa olla id:llä ja Microsoftilla läheiset välit, tämä on tuttua, pukki kaalimaan vartijana.

Mm, epäilisin että jos boksiversion asentelee kovolle, niin se toimii yhden levyn varassa. :) Tai toivoisin näin. Täällä taas fanipoijjaat on päässeet riekkumaan. Ei siinä, pitäähän sitä sisältöä elämässä olla.

Loppupeleissä näistä asioista ei tiedä yhtään mitään muut kun alan harrastajat, casuaalit ei pikseleitä himassa siitä kuvaputkitöllöstä etsi kuten pari uutista sitten sanottiin että yli puolet gearssin pelaajistakin pelaa sillä kuvaputkella. Näistä asioista tietävät on aika pieni osa potenttiaalisista ostajista, jos niitä ongelmia on niin lähtökohdat ovat aivan muut.

Karibu:
"Tuo ohjelmointi guru jo aikoja sitten mainitsi että peli pyörii joka alustalla 60fps sekunnissa. Mitäs hemmettiä on tässä välillä tapahtunut?"

Eipä taida olla Carmack luvannut, että Rage pyörisi 60 "fps sekunnissa" esimerkiksi Gameboylla, ainoastaan nykyisen sukupolven laitteilla. Tästähän on helppo tehdä päätelmä siitä, mikä onkaan PS3:n status.

Toisaalta eihän tässä ole mitään uutta, Phil Harrisonin ansiostahan on jo varsin hyvin tiedossa, että PS3 hyödyntää edellisen sukupolven tekniikkaa ( http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3157501 ).

Ei ole mitenkään yllättävä uutinen tämä. Suurimmat resurssit varmasti käytetään sekä PC että 360 -versioon (molemmat kun ovat lähes identtisiä). Eikä PS3:n "vammaiselle/oudolle/omaperäiselle/retardille" arkkitehtuurin salaisuuksille yksinkertaisesti haluta tuhlata sekuntiakaan ylimääräistä.

Hyvältähän näyttää ne eksklusiiviset pelit PS3:lle. Mutta luulisi näin olevankin, kun sen 100 äijää tekee vain sille töitä. ID kumminkin on aina ollut PC-vetoinen firma, joten ei mikään ihme, ettei siellä haluta jäädä miettimään turhaan "miten tää PS3:lla mahtaa kun muilla se on jo tehty...".

http://www.edge-online.com/news/carmack-ps3-performance-lags-behind-360

“The PS3 does lag a little bit behind in terms of getting the performance out of it,” Carmack acknowledges.

He is, however, confident that the PS3 version will match that of all other supported platforms: “Everything is designed as a 60 hertz game. We expect this to be 60 hertz on every supported platform.”

“The work remaining is getting it locked so there’s never a dropped frame or a tear, but we’re confident that we’re going to get that.”

Joohanh: Kommenttisi oli provosoiva vaikka yritit "korjata" sanomaasi.

No mitä väliä kun DVD tilan puutteen vuoksi grafiikat jäävät huonoksi konsoliversiossa koska id haluaa tehdä molemmista samanlaisen, mitä ne oli aikasemmassa haastattelussa todennut. Eli siis tämmönen muistutus taas boxin heikoista kohdista. Jooppa joo, mitäs jos pelattais niitä pelejä. Fat Princessiä pelaamaan ;).

Totta tuo, että peleistä tehdään yleensä aina mahdollisimman samanlaiset, riippumatta konsolin tehoista tai resursseista. Konsolikohtaiset pelit on eri asia, ne tehdään täysillä. Tämä on hyvä esimerkki asiasta, otetaan PS3 konsolilta pelattavuudesta, kun se saa pelin yhdellä levyllä. Mutta tämä on kuitenkin pois pelaajilta. Voi pyhä kompromissi!

Onko traddash tosiaan noin kuutamolla? :D Surullista nähdä tuollaisia kommentteja.

Hinin, en ole kuutamolla ja tuo mun juttu taas pitää paikkansa, vai viittaatko tuohon Joohanh provo kommenttiini?

Traddash väität siis DVD9:n koko on ainoa mikä tekee graafisen eron PC:n ja konsoleiden välillä?

Jos Id haluaa tehdä molemmista konsoliversioista samanlaiset niin se tarkoittaa, että AA:n puute PS3:lle korvataan skaalaamalla ylöspäin ja samalla sitten saadaan hoidettua 60fps. XO:n DVD9 ei ole ainoa pullonkaula tai heikkous mitä konsoleilla on ja ikävä kyllä niitä riittää myös mahtavan PS3:nkin puolelta. Ja BD ei mahdollista sen tarkempia tai parempia tekstuureja, koska ne asiat riippuvat enemmänkin siitä miten se ohjelmointi sujuu.

Voihan olla, että kaikille alustoille saadaan 60fps, mutta sitten resoluutioiden kanssa kikkaillaan.

Xbugs: "Toisaalta eihän tässä ole mitään uutta, Phil Harrisonin ansiostahan on jo varsin hyvin tiedossa, että PS3 hyödyntää edellisen sukupolven tekniikkaa ( http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3157501 ). "

Meni yli ymmärryksen. Viitsitkö tarkentaa.

On mielestäni varsin huvittavaa, että minulle itketään provosoivista kommenteista, ja sitten syyllistytään välittömästi samaan, vieläpä saman kommentin sisällä ja paljon räikeämmin...

Ei mitään henkilökohtaista Traddash, mutta etkö yhtään miettinyt sanomaasi?

Tarkoituksena oli vain heittää tuohon sekaan huomautus että ei boxi ole täydellinen myöskään mutta te ette näemmä sitä ymmärrä ja yritin tehdä siitä vähän vitsin tapaisen mutta näemmä epäonnistuin.

Nyt voimmekin yhdessä itkeä huonouttamme. Yhyy.

aa, Traddash, tuo vitsi meni minun kirjoissani provon/kuvitellun tietämättömyyden puolelle. :) Anteeksi kun ymmärsin väärin.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi