Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Valve on julkaissut vuotuisen blogipostauksensa, jossa katsastetaan edellisen vuoden Steam-tilastoja.

Blogi alkaa toteamalla sen tosiasian, että olemme eläneet nyt poikkeuksellisia aikoja, mikä on otettava huomioon tarkasteltaessa vuoden 2020 toimintaa ja lukuja. Pelejä ostettiin 21,4 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna. VR-pelien myynti puolestaan kasvoi jopa 71 prosenttia, josta Half-Life: Alyxin osuus oli 39 prosenttia.

"Vaikka Steamin kasvu oli jo huomattavaa vuonna 2020 ennen COVID-19-karanteeneja, videopeliaika kasvoi, kun ihmiset alkoivat jäädä kotiin, mikä lisäsi dramaattisesti pelejä ostavien ja pelaavien asiakkaiden määrää, ja toivottavasti toi mukanaan iloa tasapainottamaan jotain 2020-hulluutta", Valve kirjoittaa.

Steam rikkoi omia ennätyksiään kaikilla käyttäjätoiminnan alueilla. Huippuja olivat muun muassa:

  • kuukausittaiset aktiiviset käyttäjät – 120,4 miljoonaa
  • päivittäiset käyttäjät – 62,6 miljoonaa
  • samanaikaiset käyttäjät – 24,8 miljoonaa

Ensimmäistä kertaa Steamissa ostoksia tehneitä oli huippukuukautena 2,6 miljoonaa.

Vuonna 2021 Steam kertoo työstävänsä yhteensopivuuden parantamista Linuxille Steam Playn kautta. Lisäksi vuoden alussa perustetaan yhteistyössä Perfect Worldin kanssa Steam Kiina, joka on "melkein täysin Steamista riippumaton" alusta.

Kirjaudu kommentoidaksesi