Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Yli kuusi ja puoli vuotta sitten julkaistun Two Worlds II -roolipelin ympärillä kuohui viikonloppuna. Seikkailu sai viime viikolla uuden laajennuksen, mutta samalla tekijät lisäsivät Steam-versioon mikromaksuja ja estivät konsolikomentojen käyttämisen.

Päivityksen myötä pelaajat voivat ostaa päävalikkoon ilmestyneeltä kauppapaikalta hahmolleen kykyjä, aseita vahvistavia kristalleja ja pelin sisäistä valuuttaa. Pakettien hinnat vaihtelevat puolesta dollarista kahteen dollariin. Tuotteiden ostaminen yksinpeliin olisi kuitenkin ollut tarpeetonta huijauskoodien ansiosta, joten tekijät päättivät poistaa konsolikomennot pelistä kokonaan.

Tapauksen tuoma negatiivinen julkisuus sai kehittäjät lopulta pyörtämään päätöksensä, ja komennot palautettiin viikonlopun aikana.

Imgur-käyttäjä thelastofsteevin jakama kuva pelin kauppapaikalta.

Julkaisija TopWare Interactiven Dirk P. Hassinger ehti perustella alkuperäistä päätöstä useissa viesteissään Steamin keskustelualueella ja ihmetellä ratkaisun saamaa palautetta. Hänen mukaansa sadat pelaajat olivat nimittäin pyytäneet mikromaksujen lisäämistä peliin. Hassinger mainitsi myös yhdeksi konsolikomentojen poistamisen syyksi huolen siitä, että käyttäjät voisivat tavalla tai toisella lisätä rahaa Steam-tililleen komentoja hyväksikäyttämällä.

Eräässä viestissään hän puolestaan tiedusteli, mitä eroa mikromaksujen, saavutusten ja keräilykorttien lisäämisellä oli liiketoiminnallisesta näkökulmasta katsoen. Keskusteluun osallistuneet Steam-käyttäjät sivistivät kehittäjää kertomalla, että mikromaksut ovat pelaajille pelkästään maksullisia toisin kuin kaksi muuta annettua esimerkkiä.

Yksi useista hämmentyneistä keskustelijoista.

Ihmetystä herättäneiden kommenttien joukon viimeisteli viimeisimpien toimenpiteiden kanssa ristiriitainen väite: "Meillä on tapana antaa rahoille vastinetta."

Ratkaistulta vaikuttanut tilanne sai uuden käänteen vielä eilen illalla, kun pelaajat raportoivat huijauskoodien lakanneen jälleen toimimasta. Tällä kertaa taustalla oli kuitenkin vain uuden päivityksen yhteydessä komentoihin tehty muutos, josta tekijät eivät olleet maininneet.

Two Worlds II julkaistiin marraskuussa 2010 Xbox 360:lle, PlayStation 3:lle ja PC:lle. Jatko-osaa kaavaillaan näillä näkymin vuodelle 2019.

Kirjaudu kommentoidaksesi