Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Ubisoft Scalar vie pelimaailmat pilveen

Ubisoft Scalar on Ubisoftin julkistama pilvipalvelu-projekti, jonka tarkoituksena on rikkoa nykyisen pelinkehityksen raudalliset rajat hyödyntämällä pilven tuomaa lähes loputonta laskentatehoa.

Ubisoft Scalarin tarkoituksena on viedä pelimaailmojen rakentaminen seuraavalle asteelle pilvipalveluiden avulla. Tulevaisuudessa kehittäjillä ei olisi rajoitteena laitteiston riittämättömyys vaan ainoastaan heidän mielikuvituksensa. Pelimaailmat kasvavat siis entisestään ja ne voivat olla entistä mutkikkaampia. Kyseessä ei kuitenkaan ole pelimoottori, vaan kehityksessä käytettävä työkalu, mitä voidaan käyttää palastelemaan pelin eri funktiot omiksi mikropalveluikseen. Tulee olemaan mahdollista lisätä peliin päivityksiä ja sisältöä katkaisematta pelaajien sessiota, kun kaikki pelimaailman tapahtumat eivät ole kytköksissä toisiinsa.

Teknologian kehityksestä vastaa Ubisoft Stockholm, mutta prosessissa on mukana muitakin Ubisoftin studioita; Ubisoft Massive, Ubisoft Bucharest, Ubisoft Kyiv sekä Helsingissä sijaitseva Ubisoft RedLynx. Vaikka muut Ubisoftin studiot eivät olekaan kehityksessä mukana, on kaikilla studioilla kyseinen pilvipalvelu käytettävissään.

Ubisoftin oman uutisen pääset lukemaan tästä linkistä.

Kirjaudu kommentoidaksesi