Ubisoft paljasti hiljattain lisää E3-tapahtuman yhteydessä julkistetun Skull and Bones -meritaistelupelinsä taustoista.

Pääkehittäjänä toimivan Ubisoft Singaporen Olivier de Rotalier kertoi GameSpotille pelin saaneen alkunsa halusta viedä merirosvoteemaa pidemmälle Assassin's Creed IV: Black Flagin jälkeen. Ubisoftin toimitusjohtaja Yves Guillemot täydensi selittämällä, että täysin uusi nimike tarjoaa heille enemmän vapauksia kuin teoreettinen Assassin's Creed -sarjan sivupeli. Singaporen studio oli aikoinaan vastuussa juuri Black Flagin meritaisteluiden luomisesta.

Lisäksi yhtiö paljasti toivovansa uudelle brändilleen 10–15 vuoden elinikää. De Rotalierin mukaan verkkopelaamiseen ja roolipelielementteihin nojautuva pelimekaniikka tulee olemaan tarpeeksi syvällinen tavoitteen saavuttamiseksi.

Peli keskittyy puhtaasti laivojen välisiin taisteluihin toisin kuin myös lähitaistelut mahdollistanut Black Flag.

Skull and Bones julkaistaan ensi vuoden syksynä Xbox Onelle, PlayStation 4:lle ja PC:lle.

Kirjaudu kommentoidaksesi