Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Saint Kotar

: Psykologisen kauhuseikkailun idea syntyi Markon sunnuntaiajelulla

Pelinkehityksen maailmanmestaruuskisat 2020 -artikkelisarja esittelee GDWC:n kilpailijoita ja tarinoita tiimien sekä pelien takana.

Saint Kotar

Kroatialaisen Red Martyr Entertainmentin kauhunimike Saint Kotar sijoittui toiseksi tarinavetoisten pelien viikkoäänestyksessä.

Marko Tominic on Red Martyr Entertainmentin toimitusjohtaja ja perustaja, jolle pelien tekeminen on unelmatyötä.

"Se on jotain, mitä olen halunnut tehdä siitä lähtien, kun avasin lahjalaatikon löytääkseni Commodore 64:n sen sisältä. Olin silloin 7-vuotias ja se yksittäinen tapahtuma asetti kurssin aikuisuudelleni", Marko kertoo.

Marko pohtii olleensa aina kaveri, joka ei koskaan lakkaa kuvittelemasta maailmoja, hahmoja ja tarinoita. Lapsuuden lahjan tuoma ilo yhdistettynä rakkauteen tarinoita kohtaan loi videopelien tekemisestä elämäntavan.

"Pidän mysteereistä, psykologisesta kauhusta ja oudoista tarinoista", Marko totetaa. Hän halusikin luoda pelin, joka olisi samaa lajia, mutta jotain olennaista puuttui. Eräänä päivänä ajaessaan kotikaupunkinsa lähellä Marko näki pienen kylän nimikyltin, joka kiinnitti hänen huomionsa.

"Kylän nimi antoi minulle idean sen kaupungin nimestä, jossa peli tapahtuu. Sen jälkeen kaikki muu vain avautui mielessäni pala palalta – tarina, maailma, hahmot. On hullua, miten merkityksettömältä tuntuva asia voi johtaa valtavaan ideaan", Marko kertoo.

Syntyi idea Saint Kotarista, psykologisesta kauhuseikkailusta muinaisessa Kroatian maaseutukaupungissa.

Tulevaisuutta kohti Marko kulkee askel askeleelta. Ensimmäinen ja tärkein tehtävä tällä hetkellä on tehdä Saint Kotarista hieno peli. Red Martyr Entertainmentin jatko hahmottuu sen jälkeen paremmin.

"Pitkän aikavälin tavoitteena olisi ehdottomasti nostaa tämä studio korkeammalle tasolle kaikilla aloilla: Ei vain tekemällä kerronnallisia videopelejä, vaan kaikentyyppisten tarinankerrontakanavien suhteen", Marko pohtii.

Saint Kotar julkaistaan PC:llä elokuussa 2021.

Pelikehityksen maailmanmestaruuskilpailujen palkintona on matka Suomeen

Kirjaudu kommentoidaksesi