Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Enslaved ei ole saamassa jatkoa

Ninja Theoryn (Heavenly Sword) Tameem Antoniades myöntää, että studiolta viimeksi PS3:lle ja Xbox 360:lle valmistuneen Enslaved: Odyssey to the West -toimintaseikkailun olisi pitänyt myydä paremmin, jotta se olisi saanut jatkoa.

– Enslavedin olisi pitänyt myydä paremmin. Tällä hetkellä meidän pitäisi olla tekemässä jatkoa ja jatko-osien tapaan parantaa edellisestä. Näin ei kuitenkaan tapahtunut, emmekä laajentuneet kahden tiimin studioksi, kuten suunnittelimme. Jatkamme siis pienempänä pajana, mutta nyt meillä on uusi mahdollisuus DMC:n kanssa, Antoniades tarinoi.

Ninja Theory kehittää Capcomille seuraavaa peliä legendaariseen Devil May Cry -saagaan. Ennakkokuvillaan (yksi ohessa) mielipiteitä jakaneen pelin pitäisi joskus tulevaisuudessa ilmestyä PS3:lle ja Xbox 360:lle.

Galleria: 

Kommentit

Sinänsä harmi ettei peli saanut jatkoa. Vaikka aluksi olinkin todella skeptinen peliä kohtaan, niin kyllä se silti ihan positiivinen yllätys oli.
Voi olla, että ninja on vain todella epäonninen omien tuotantojensa suhteen. Meinaan ei se heavenly swordikaan mikään surkea tekele ollut.

Itsellä täysin päivastaiset tuntemukset ko. peliä kohtaan. En pitänyt vaikka potentiaali kyllä näkyi osin tuotoksesta läpi. Kenties odotukset olivat Heavenly Swordin jälkeen liian korkealla? Itsellä tökki Enslavedissa moni asia, mutta suurin harmi oli tönkkö UE3. Toivon hartaasti, että Ninja Theory (ja oikeastaan kaikki muutkin kehittäjät paitsi Epic) pysyy vastedes erossa siitä moottorista.

DMC:n tekeminen on NT:lle hieman hankala juttu. Tehdään jo ties monetta jatko-osaa sarjalle, johon ei ole aikaisemmin koskettu. DMC:tä ei saa missää nimessä ryssiä. Toisaalta kuinka paljon kyseistä sarjaa on enää varaa parantaa, koskematta liikaa pelin "henkeen" (minä en välitä, mutta suurimmalla osalla DMC-faneista saattaa olla nokan koputtamista.

Pettyneitä: 1 / 2 000 000

Ei hätää, eiköhän keskinkertaisia toimintaseikkailuja saada vielä paljon lisää.

Enslaved oli keskinkertainen (tai oikeastaan sen alle) vain tekniseltä toteutukseltaan. Käsikirjoitus oli keskivertoa parempaa ja pelisuunnittelu oli hyvää laatua. Tarina kyllä vedettiin sen verran ansiokkaasti pakettiin, ettei itselleni tullut edes mieleen, että tuolle jotain jatkoakin olisi voinut odottaa.

Heavenly Sword sen sijaan olisi saanut jatkua. Hieno peli. Lyhyt ja ytimekäs. Tarttisi varmaan pelata uudestaan läpi ja tarkistaa, kuinka hyvin tuo on kestänyt aikaa.

Jeps, tekniikka tosiaan tökki mutta maailmat olivat miellyttävän värikylläisiä, rytmitys kohdallaan ja hahmosuunnittelu _todella_ kovaa tavaraa! Parasta syvyyttä ja henkilökemiaa sitten... Niin, eipä tule tuolla saralla edes vertailukohtia mieleen.

Ninja Theoryn kannalta kyllä hitonmoinen sääli että näin kävi. Kaksi ensiluokkaista (ei täydellistä mutta ainakin rehdisti omaperäistä) uutta IP:tä mutta sittenkin viimeisenä oljenkortena ehtoopuolta viettävän geneerisen hack'n slashin viides osa :(

"Ei hätää, eiköhän keskinkertaisia toimintaseikkailuja saada vielä paljon lisää."
- Sanoi hän sylissään istuvalle Link -käsinukelle.

Hyvä peli se oli, rautaisella tarinalla ja mitättömällä uudelleenpeluuarvolla.

@SalarymanDaishi, "ehtoopuolta viettävän geneerisen hack'n slashin viides osa", no jos olisikin ihan rehellisesti viides osa, niin saattaisi jopa kohtalaisesti menestyä, mutta kun sattuu oleman reboot, ja Danten "emo-look" ei todellakaan sarjan ystäviä lämmitä, niin saattapa olla viimeinen naula Ninja Theoryn arkkuun.

Enslaved oli loppujen lopuksi positiivinen yllätys, Heavenly Sword ei koskaan vähempää kiinnostanut.

@Balnazzard: Joo, tuli itse asiassa aika rumin sanankääntein teilattua sarja, josta ei edes omakohtaista kokemusta ole. Iskostunut vain mieleen vähän enempi hurmeisena toiminta- ja taistelupainotteisena, suorituspohjaisena visuaalikarkkina kuin tavanomaisena kolmannen persoonan hahmo- ja tarinavetoisena toimintaseikkailuna.

Sen kyllä tietää miten mille tahansa sarjalle käy, kun alkuperäiset kehittäjät antavat jatkon muille, joten hyvinkin viimeinen naula taitaa tosiaan olla :(

Mielipidekysymyksiähän nämä aina mutta oikeastaan niin Heavenly Sword kuin varsinkin Enslaved jättivät teknisistä ongelmistaan huolimatta jälkeensä vähän sellaista Gears of War ja Uncharted -henkistä vibaa. Jostainhan kaikkien menestystarinoiden pitää lähteä liikenteeseen kasvaakseen Isoiksi Saagoiksi™ mutta Ninja Theory on mielestäni ollut jo kahdesti lähempänä tuota maagista lähtölinjaa kuin moni muu koskaan tulee olemaan.

Enslaved oli erittäin huono peli, joten ei mikään ihme. Eikä harmita.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi