Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Mainio uutinen :D game.co.uk sivuilta lähtis Assasins Creed hintaan 9.98£ Collectors edition.
FIFA09 lähtis 22.98£ Tää on laman hyvä puoli, kun pysyy käteisessä ja mielellään eurossa.

EDIT: Perkele, taitaa olla KonsoliFIN pojilla joku puffisopmus Amazonin ja Game.co.uk:n kanssa :D

03.01.09 16:29 / HenrikRamone

katotaan miten käy. eihän tätä peliä olla odotettu kuin vasta joku 4 vuotta :D

03.01.09 16:17 / wsu69

Ensimmäisten joukossa VALMISTA peliä, ma luulen. Mutjoo, eipä ole rahaa, aikaa tai intoa lähteä täältä pohjolan perukoilta etelään vain yhden pelin takia, vaikka varmasti erinomainen peli onkin.

03.01.09 16:14 / FamaZ

AI ensimmäisten joukossa :)
Kummasti tuli tuota väännettyä jo viimevuoden puolella, mutta noh eipä revitä nyt kaikkea iloa sillo varmaan pääsevät käsiksi myös yksinpeliin!

Nannaa luvassa joka tapauksessa.

03.01.09 16:04 / Viper7

Hieno juttu. Nyt pääsee vinguttelemaan luottokorttia kotoa poistumatta!

03.01.09 15:57 / Eskortti

Nonii, sitten vain kaikki laittaa vaimon, lapset, talon ja auton myyntiin ja ostaa kaikkea kivaa I-B:stä..

03.01.09 15:55 / Eskortti

Hienoa Tapza!

03.01.09 14:36 / laurike

Olisi ollut kiva päästä käymään ja testailemaan mutta vekara odottaa 12 päivä :(.

03.01.09 14:17 / Aleksi61

"jo tänä vuonna" siksi, että kanava julkaistaan Japanissakin tänä vuonna. Eurooppalaisena Wiin omistajana saa usein kärsiä myöhäisistä julkaisuista.

03.01.09 13:22 / Esa Linna (Esa Linna)

Jep, eli alvia ei Suomeen makseta erikseen, vaan Amazon.co.uk lisää tuon, onko se sitten 7 %, lisää alvia jo myyntihintaan kun selviää että tilaus tulee Suomeen.

03.01.09 12:15 / Thingy

"Ja jos se näin menee, niin oletettavasti Amazonin myynti ulkomaille on sen verran suurta että rajat ylittyy, joten alvi on sen 22% meidän Suomalaisten kiusaksi.."

Fable 2 kuitista tuon tarkistin ja siinä lukee että VAT 22% eli suomalaisen veron mukaan tosiaan taitaa amazonista tilatessa mennä koska eikös briteissä ole VAT jotain 15%. Mutta siis kun tuo vero kerran tuonne britteihin maksetaan niin jokatapauksessa sitä ei uudestaan tarvia Suomeen maksaa (tullissa). No enpä näistä tarkemmin tiedä niin joku viisaampi voi kertoa enemmän :-p

03.01.09 09:47 / vinepeelo

Komea peli. Sisältö tosin jää vähän uupumaan ja tuskin tuota jaksaa kovin pitkään hakata. Netin puolellakin tuli testattua, mutta eipä sielläkään hirveän jännää ollut. Puitteet on sinänsä ihan hyvät, mutta pelkkää örkkien/ihmisten mättöä en ainakaan itse kovin kauaa jaksa. Toisaalta, eipä niitä vanhoja leffojen aikoihin julkaistua kirjan oikeuksilla tehtyjä lisenssipelejäkään kovin pitkään jaksanut, vaikka yrittivät kai jonkin sorttista seikkailua olla.

03.01.09 03:00 / Joonatin

"Ei pidä paikkaansa. EU:n sisällä et maksa veroerotusta. EU:ssa alvit maksetaan myyntimaahan, eli Englantiin tässä tapauksessa."

En nyt oo mikään alan ammattilainen näissä asioissa. Enkä esim. Amazonista oo koskaan mitään tilannu, mutta Saksasta kylläkin...
Ja mikäli muistan oikein niin homma verojen suhteen menee jotakuinkin näin:
- Jos esim. ostat tuotteen englantilaisesta nettikaupasta niin lähtökohtaisesti maksat paikallisen verokäytännönmukaisen alvin, kuten yllä oli mainittu.
- Mutta jos kyseisellä nettikaupalla on paljon liiketoimintaa ulkomaille ja sen esim. Suomeen tehtävä vuosittainen myynti ylittää jonkun rajasumman (en muista mikä), niin silloin verokäytäntö menee "ostomaan" mukaan.

Ja jos se näin menee, niin oletettavasti Amazonin myynti ulkomaille on sen verran suurta että rajat ylittyy, joten alvi on sen 22% meidän Suomalaisten kiusaksi..

03.01.09 02:48 / Jaffaman27

Jep, niin kauan kuin myyntihinta sisältää ALV:n (kuten Amazon.co.uk:n tapauksessa), erotuksia ei maksella. Mikäli taas tilaat Play.comista tai jostain niistä tuhannesta muusta brittien verovapailla alueilla sijaitsevista kaupoista hieman isompia tilauksia, verot saattavat mätkähtää tullissa päälle. Virallinen raja taisi olla 43,5e tai hitusen yli näin ulkomuistista. Isommatkin voivat välillä toki tulla ilman tullia, mikäli arvoa ei lue paketin päällä ja paketti ei satu tullimiesten silmään epäilyttävänä.

Noiden ALVien kanssa kannattaa olla tarkkana, jottei satu yllätyksiä. Yleensä liikkeen osoitteesta/sijainnista voi päätellä jotain, jotkin liikkeet myös ilmoittavat hintojensa sisältävän arvonlisäveron.

03.01.09 02:46 / Joonatin

Jep, itsekkin tykkään enemmän tästä kuin fifasta

03.01.09 02:37 / PhroZeN

Hieman hymyilytti tuo uutisen otsikko... ...juurihan se vuosi vasta alkoi, joten mitä ihmeellistä siinä on, että "jo tänä vuonna"?:D Juu, mutta ihan kivalta kuulostaa tuo kanava vaikka en tiedä onko sille itselleni paljon käyttöä.

03.01.09 02:14 / Carmanen

Tarkoittaako Wiinoma jotakin vai onko meillä mahdollisuuksia saada sama nimi tännekin? ;D

03.01.09 01:40 / SVC

Pistetään ne Pelaaja-lehtiläiset vaikka toiseen huoneeseen ja muristaan toisillemme oven raosta. :p

Eiköhän sieltä käytännössä ole kuitenkin ihan samanlaista populaa tulossa.

03.01.09 01:22 / Oliver

The Great Samu:
"Siis onko tämä ihan (lähes) valmis versio,"
On ymmärtääkseni hyvinkin valmis versio.

"siis ei sama kuin mitä pääsi Digiexpolla kokeilemaan,"
Ei ole sama.

"tai edes vähän uudempi versio?"
On uudempi versio.

"14.1 ei millään pääse, vaikka pääkaupunkiseudulla asunkin.
Ette siirtäisi ajankohtaa, ihan minun vuokseni?"
Emme.

03.01.09 00:07 / Leo Kannisto (Leo Kannisto)