Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Xboxin nettipeli -suunnitelma julki

Virallinen lehdistö info, (Copy & Pastena)




Microsoftin eilen E3-pelimessuilla julkaisema pelipalvelu on ensimmäinen kokonaisvaltainen verkkopelipalvelu, joka tarjoaa nopeatempoisia, aina linjoilla olevia pelikokemuksia. Verkkopalvelu konsolipeleille on nimeltään Xbox Live ja se julkistetaan Pohjois-Amerikassa, Euroopassa ja Japanissa tänä syksynä. Beta-testaaminen aloitetaan kesällä.




Xbox Liven avulla pelaajat löytävät toisensa verkosta helposti, voivat puhua heidän kanssaan pelin aikana Xbox Communicator –kuulokkeilla, ladata Xbox-konsolinsa kovalevylle viimeisimmät pelitilastot, tasot ja hahmot sekä pelata verkossa ilman pelkoa hakkereista tai huijareista.




”Siirtyminen verkkoon on seuraava kehitysaskel konsolipeleille ja se tulee muuttamaan pelaamisen uudeksi sosiaalisen toiminnan muodoksi. Yhdessä kumppaniemme kanssa yhdistämme ainutlaatuiset pelikokemukset, korkeatasoisen palvelun ja toteuttamiskelpoisen liiketoimintamallin menestyvän verkkojärjestelmän luomiseksi”, Microsoftin Xboxista vastaava johtaja J Allard sanoo.




Tähän mennessä yli 60 pelitaloa on sitoutunut kehittämään pelejä Xbox Livelle ja vuoden loppuun mennessä markkinoille suunnitellaan vähintään 50 Xbox Live -yhteensopivaa peliä. Näihin lukeutuvat muun muassa Activisionin ”Shaun Palmer Snowboarder 2”, ”Ghost Recon” ja ”Ravenshield”, Ubi Softin ”XIII” sekä SEGAn ”NFL 2K3”, ”NBA 2K3” ja ”Phantasy Star Online”.




Allard paljasti Xbox Live -julkistuksen yhteydessä myös muita kehitteillä olevia Live-yhteensopivia huippupelejä, esimerkiksi LucasArts Entertainmentin ”Star Wars Galaxies”, Valve Softwaren ”Counterstrike” sekä Live-versiot Xboxin hiteistä ”Halo”, ”Rallisport Challenge”, ”Amped” ja ”Project Gotham Racing.”




Allard kertoo Xbox Liven tukevan muiden verkkopelien lisäksi viittä vain Xboxille suunniteltua verkkopeliä tänä kautena. Nämä ovat Infogramesin ”Unreal Championship” sekä Microsoftin omat “Mech Assault”, “Whacked”, “NFL Fever 2003” ja “Midtown Madness 3”.




Xbox Liven avaintoimintoihin kuuluvat muun muassa:






Gamertag. Gamertag on pelaajaan ainutlaatuinen verkkoID, joka toimii Xboxin verkkopalvelussa kaikkialla maailmassa.
Xbox Communicator. Kaikkiin Xboxin verkkomoninpeleihin on sisäänrakennettu ääniyhteys. Se mahdollistaa keskustelun muiden pelaajien, niin ystävien kuin vihollistenkin, kanssa.
Matchmaking. QuickMatch-palvelun avulla pelaaja löytää verkosta haluamansa moninpelin yhdellä napinpainalluksella. Vain Xboxille kehitetty Optimatch vuorostaan auttaa pelaajaa etsimään samantasoisia pelaajia.
Ystävälista. Listan avulla pelaaja voi löytää ja listata verkkoystäviä ja kutsua heitä peleihin.
Korkeanopeuksinen sisällön lataaminen Xboxin kovalevylle. Xbox on ainoa pelikonsoli jolle voi ladata verkosta sekä ilmaista että maksullista verkkosisältöä kovalevylle, esimerkiksi uusia tasoja, hahmoja, tehtäviä ja tilastoja.
Allard näkee verkkopelaamisen tulevaisuuden konsoleilla lupaavana ja uskoo Xboxin johtavan alan kehitystä.




”Viiden vuoden kuluttua jokainen tärkeä peli toimii verkossa. Markkinoille kehitetään myös uusia yhteistyöhön ja kilpailuun perustuvia pelejä, jotka voivat toimia ainoastaan verkossa. Kyky ladata omalle konsolille verkosta uusia maailmoja, tasoja, hahmoja, aseita, ajoneuvoja, tiimejä, tilastoja ja tehtäviä tulee muuttamaan sekä tavan, millä pelienkehittäjät luovat pelejä että miten pelaajat niitä pelaavat”, Allard uskoo.




Xbox Liven julkistuksen myötä Yhdysvaltalaiset pelaajat saavat Live-paketin tarjoushintaan $ 49,95 (€ 54). Pakettiin kuuluu vuoden tilaus Xbox Liven käyttäjäksi, Xboxin ohjaimeen liitettävä Xbox Communicator joka mahdollistaa keskustelun muiden pelaajien kanssa sekä Acclaimin kaahailuverkkopeli ”ReVolt”. Julkistuspaketin hankkimatta jättäneet pelaajat voivat tilata Xbox Liven hintaan $ 9,95/kuukausi (€ 10,6).




Xbox on alusta pitäen suunniteltu myös verkkopelaamista varten. Konsolissa on sisäänrakennettu kovalevy, Ethernet-portti ja ohjaimissa valmiit paikat Xbox Communicatorille. Lisäksi Microsoftin MSN-verkko käsittää yli 20 verkkopalvelusaittia ja 270 kuukausittaista käyttäjää kaikkialta maailmasta. Myös Microsoftin PC-pelisaitti Zone.com tukee Microsoftin johtoasemaa verkkopelaamisen ulottamisessa myös pelikonsoleihin.








Unreal-Hawkin kommentit: Tätä uutista on odotettu kauan, mutta jotenkin se tunnelma latistui kun "Xbox Live":llä on hintansa. Vaikka siinä paketissa tuleekin mikki ja ReVolt -peli mukana, ja tämäkin tietysti vain Amerikassa missäpä muuallakaan, niin jotenkin se vaan ei ole järkeenkäypää. PS2 onlinella ei ole kuukausi hintaa, GameCuben onlinellakaan tuskin tulee olemaan hintaa, miksi siis MS laittoi omalleen hinnan? 127,2€ vuodessa on iso raha, ja saattaa näin ollen pilata joiltakin halun pelata netissä. Mutta jos MS keksii antaa jotain ilmais-pelejä, demoja tai jotain muuta hömmppää Xbox Live -asiakkailleen, joka innostaisi pelaajia rekisteröitymään Xbox Liveen. Tai sitten helpoin olisi ottaa kuukausi maksut pois. Mutta kaikki on vielä mahdollista.

Kirjaudu kommentoidaksesi