Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

The Legend of Zelda -yksityiskohtia

Planet GameCube on julkaissut mielenkiintoisen haastattelun GameCuben The Legend of Zelda -pelin tiimoilta. Famitsu-pelilehdestä käännetty haastattelu on käyty pelin parissa työskentelevä Eiji Aonuma kanssa, joka on paljastanut tuulen ja Linkin silmien olevan suuressa osassa peliä.

Aonuman mukaan yksi syy piirosmaiseen grafiikkaan on juuri Linkin silmät, jotka kääntyvät aina lähestyvän vihollisen tai paljastuneen salaisuuden suuntaan. Myös joissakin tapauksissa piilotetut ansat tai tavarat voidaan useasti huomata juuri silmien liikkeen ansiosta. Aonuman mukaan se toimii huomattavasti helpommin ja hauskemmin kuin ympäristön tutkailu ensimmäisestä persoonasta, kuten esimerkiksi The Legend of Zelda: Ocarina of Time -pelissä täytyi tehdä. Link katselee ympärilleen myös paikoissa, jotka eivät liity pääpeliin, joten pelkkiin silmiin ei siis ole luottaminen.

Aonuma kertoo myös tuulen olevan avainsana uudessa Zeldassa, sillä joitakin puzzleja ei voi ratkaista jos ei ota tuulta huomioon. Hän myös toteaa, ettei tuulen osuutta kuitenkaan kannata joka asiaan sotkea, sillä tarkoituksena ei kuitenkaan ole, että kaikki pyörisi sen ympärillä. Linkin täytyy kuitenkin liikkua lautalla paikasta toiseen, joten merellä ajan mukaan vaihteleva tuuli on otettava huomioon.

Ajallisesti peli tulee Aonuman mukaan sijoittumaan "erään Ocarina of Timen aikajakson jälkeen". Peli tulee myös sisältämään muutamia kohtia, jotka saattavat herättää Ocarina of Timea pelanneille joitakin muistikuvia, mutta tarina on kuitenkin riippumaton edellisistä osista. Lopuksi Aonuma takaa, ettei peli tuota pettymystä niille pelaajilla, jotka odottavat sitä kieli pitkällä.

Kirjaudu kommentoidaksesi