Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Dead Space ei anna hengähdystaukoja

Dead Space -kauhupeliä Xbox 360:lle ja PlayStation 3:lle kehittävä Electronic Arts -tiimi suunnittelee jättävänsä pelistään pois taukomahdollisuuden aidompien paniikkitilanteiden luomiseksi, raportoi Computer and Video Games.

Näin pelaajan on muun muassa käytettävä lääkintäpakkaukset reaaliajassa, mikä saattaa vaatia liikaa nopeutta toiminnan aikana. Pelaajan täytyy päästä vihollisten ulottumattomiin saadakseen hengähtää ja keskittyä rauhassa inventaarion kanssa pelehtimiseen.

Toistaiseksi taukomahdollisuus on mukana pelissä, mutta kehittäjät kuitenkin harkitsevat ominaisuuden poistamista tosissaan.

Galleria: 

Kommentit

Kuulostaa hyvältä:D Kelpaisi itselleni vallan mainiosti kyseinen järjestely:P

Taitaa kuulua sarjaan "teoriassa hyvät, käytännössä huonot ideat". Elämää kun on pelaamisen ulkopuolellakin. Tunnin pelaamisen tulosta ei esimerkiksi ovikellon soidessa mielellään menettäisi pelkästään pelinkehittäjien kokeilunhalun takia.

Olenko aivan väärässä muistellessani, että Sytem Shock kakkosessa (ja ehkä ykkösessä) oli samanlainen systeemi? Eli Menuun pääsee kyllä pakoon tilanteita, mutta esim. inventoryn avaamisen aikana maailma jatkaa menojaan (eli siis medpackit jne. täytyy käyttää nopealla kädellä jos haluaa kesken taistelun).

Olenko aivan väärässä muistellessani, että Sytem Shock kakkosessa (ja ehkä ykkösessä) oli samanlainen systeemi? Eli Menuun pääsee kyllä pakoon tilanteita, mutta esim. inventoryn avaamisen aikana maailma jatkaa menojaan (eli siis medpackit jne. täytyy käyttää nopealla kädellä jos haluaa kesken taistelun).

useammassa pc pelissa ainakin noin menee eika siita mitaan haitaa ollu

Kyllä minulle tällainen passaisi. Olisihan siitä haittaa, jos esim. puhelin sattuu soimaan samaan aikaan tai ruuat kiehuu yli, mutta kyllähän se varmaan toisi lisää tunnelmaa peliin. Voisi sen ainakin laittaa peliin niin, että voi itse päättää onko se päällä vai ei.

System Shockeissa oli sama systeemi. Tuli siinä välillä oikeen kunnolla säikähtäneeksi kun pelaili sitä pelikonetta kakkosessa ja joku mörkö hiipi selän taakse.

Se olisi parempi että pelaaja saisi valita haluaako käyttää tota mahollisuutta vai ei

Olis hyvä jos ns. toimintakohtauksissa ei sais peliä pysäytettyä mutta jossain tylsällä patikkaretkellä sais. Tai just niin että pelaaja saa itse päättää ominaisuudesta.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi