Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Remedy lupaa parempia kasvoanimaatioita

Remedy työstää parhaillaan paranneltua animaatiojärjestelmää tulevaa projektiansa varten, studiolla vieraillut Edge paljastaa. Lehden mukaan uusi menetelmä antaa jo keskeneräisenä vakuuttavia tuloksia.

Espoolaisstudio on värvännyt animaatioita kehittämään muun muassa Epic Gamesilla ja Disneyllä työskennelleen John Rootin. Hänen visioimallaan menetelmällä liikekaapatusta datasta pitäisi voida luoda näyttelijästä hahmomalli puolen millin tarkkuudella.

Työkalut antavat kehittäjille mahdollisuuden säätää kasvoja haluamaansa suuntaan. Säätöjen pohjana käytetään 64 erilaista perusilmettä.

Systeemi on vielä keskeneräinen, eikä Remedy ole vielä valmis esittelemään sitä julkisesti. Jatkossa järjestelmän pitäisi simuloida ainakin veren virtaamista ihon alla ja antaa kasvoille näin lisää väriä.

Viime aikoina kasvoanimaatioiden saralla on ihastuttanut Rockstarin L.A. Noire, joka ei ole luonnollisesti jäänyt suomalaiskehittäjiltä huomaamatta.

L.A. Noire on asettanut uuden riman kasvoanimaatioille. Mutta [L.A. Noire] on täällä, kun me tähtäämme tänne, Remedyn toimitusjohtaja Matias Myllyrinne selitti käsiliikkeiden kera.

Remedy ei vielä ole virallisesti kertonut seuraavasta peliprojektistaan, mutta kasvoanimaatioille olisi varmasti käyttöä ainakin Alan Wake 2:ssa.

Galleria: 

Kommentit

Älkää toivoko parempia kasvo animaatioita, vaan vahvempia pelejä!

Aivan varmasti on kasvoanimaatiot huippuluokkaa tämänhetkisiin nähden, mutta jos Remedyn julkaisupolitiikka pysyy ennallaan niin Alan Wake 2 tulee ulos 2017-18. Mitäköhän jännää muut on jo keksiny siihen mennessä?..

Jos julkaisijana toimii Michaelsoft heti alusta alkaen, voi olla että pienimuotoista hoputusta tapahtuu, että ei ihan noin pitkäksi venyisi.

ihan kiva mutta ei tosta paremmasta animaatiosta ole kyllä mitään sen kummempaa hyötyä kyseiselle pelille

Kyllähän hyvillä kasvoanimaatioilla paikkansa on (hieman tosin on genrestäkin kiinni, se on totta) ja propsit Remedylle että reilusti antaa tunnustusta Team Bondille.

Mutta eivät ekan Waken ongelmat kauheasti kasvoanimaatioihin liittyneet. Paketissa oli pientä hiomista monellakin osa-alueella ja toivon todella että niihin puututaan jatko-osassa. Sanotaan, ettei tee mieli juosta vaahto suussa (lähes) pelkästään metsässä taas toiset x-tuntia..

Tuskin Wake 2:n kehitys yhtä kauan vie kuin ekan, koska nyt pelimoottori yms asiat ovat hanskassa. Jos ei sitten aleta hiomaan "kasvoanimaatioita".. ;) Ja kehitys on varmasti jo vauhdissa sillä aikaa kun siitä forumeilla ja mediassa spekuloidaan.

Wake olisi kuulunut avoimeen maailmaan. Kumma homma, että tekniikka oli jo olemassa mutta asia hylättiin käsiksen vuoksi. Jatko-osa tulee myös olemaan pettymys mikäli putkessa juostaan, nimittäin Uncharted on jo genren määritellyt ja graafisesti ei voida paremmaksi Xboxilla laittaa. Tästä ei luultavasti seuraa kuin toinen samanlainen pettymys.

Avoimen maailman pelit saavat niin paljon anteeksi avoimuutensa vuoksi. Ykkösosan ulkoasu avoimessa maailmassa --> paras peli koskaan. Toisinto ykkösosasta jäisi varmaankin sitten Remedyn viimeiseksi peliksi. Ei auta kuin toivoa, että Remedyllä on jokin muukin ässä hihassaan kuin sulavat kasvoanimaatiot, jotka eivät vaikuta itse peliin millään tavalla vaan kuuluvat välivideoihin.

...vuoteen 2018 mennessä

"mutta jos Remedyn julkaisupolitiikka pysyy ennallaan niin Alan Wake 2 tulee ulos 2017-18."

Jos näin on niin sittenhän peli tulee ulos 2012-2013. Max Paynen kehityksessä meni muistaakseni noin 4-5 vuotta (-96 alkoi kai suunnittelu, pelimoottorin rakentaminen taisi alkaa seuraavana vuonna ja peli julkaistiin 2001), mutta jatko-osassa "vain" noin 2 vuotta. Ei kai noin pieneltä studiolta voikaan odottaa pelejä joka vuosi, tai edes joka toinen vuosi..

"Wake olisi kuulunut avoimeen maailmaan."

Samaa mieltä ja pelissähän on hassuja jäänteitä (ainakin ne oudot ja irralliset pätkät, jossa ajetaan autolla) alk-per. konseptista. Olen alusta lähtien makustellut, millaista olisi vain pyöriä muutamia tunteja jossain Twin Peaks -henkisessä kaupungissa ja ratkoa jotain sivutehtäviä pääjuonen välissä.. "Kaupungin laidalla mökissä asuu joku auto erakko, josta ei olla kuultu muutamaan viikkoon mitään. Menetkö Wake katsomaan mikä siellä on hätänä?" tms Ai että *SNAP* ..ja herätys todellisuuteen taas.

Mutta eiköhän tuo open world ole nyt hylätty Waken kohdalla ja jatketa pääosin samalla tyylillä/pelimoottorilla. Se on ihan ok, kunhan särmiä hiotaan ekasta pelistä ja tuodaan peliin RUTKASTI enemmän vaihtelua ja uusia vihuja. Ja kolmonen sitten multiplatformina.

Toivon, että Remedy ei ryhdy tekemään jatko-osaa pelille, jonka myynnissä oli vähintääkin toivomisen varaa. Olisi harmillista, jos yksi Suomen suurimmista pelitaloista joutuisi taloudelliseen ahdinkoon jääräpäisyytensä vuoksi.

Varmasti samalla pelimoottorilla voisi tehdä myyvemmänkin pelin. Itse en ainakaan kokenut Alan Wakea kiinnostavaksi missään kehityksen vaiheessa.

Ei taida paremmat kasvoanimaatiot pelastaa Alan Waken jälkeen :D

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi