Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Valtavan GTA V:n kehitys hyvässä vauhdissa

GameSpotin lähteet piristävät hiljaista uutispäivää "paljastamalla" Grand Theft Auto -sarjan seuraavan osan kehityksen olevan hyvässä vauhdissa ja sitä jo viimeistellään muun muassa minipeleillä.

Lähteet uskaltavat arvioida, että ensi vuosi näyttää todennäköiseltä julkaisuajankohdalta ja paljastavat vielä pelin mittakaavan olevan valtava.

Huhuissa tulevan GTA:n tapahtumia on viety Miami-henkisestä Vice Citystä aina Los Angeles -tyypiseen metropoliin.

Galleria: 

Kommentit

Hurraa, vihdoinkin jotain tiedonmurusia. Hyvältä kuulostaa. Toivottavasti tässä on myös taustalla oikeaa tietoa, eikä pelkkää huhua. Tulevaisuus näyttää.

jees!!... vielä ku ois grafiikka L.a noiren tasolla.. nii sois jees

Tulkoon Miami, tulkoon 80-luku, tulkoon vaikka puhdas remake Vice Citystä. Kunhan pysyvät kaukana San Andreaksesta, tuosta GTA-sarjan häpeäpaalusta.

Missäköhän välissä meinaavat julkaista Max Paynen ja Agentin? Yleensä Rockstarin pelejä ei samanaikaisesti markkinoilla näy.

Muistan silloin kun GTA IV julkistettiin ensimmäisellä teaserilla niin nettihän pullosi analyysi videoita yms. Tapahtuukohan nyt samoin?
Toivottavasti 70-luku tai 90-luku olisi teemana. Ei tosin haittaisi vaikka nykyaika.

Vielä ku autot sais hajoamaa täysin nii olis hauskaa!

Henkilökohtaisesti oma suosikki GTA on kyllä Vice City, siinä oli asenne, aika, stoori ja varsinkin musiikki kohdallaan.
Toivottavasti jotain sellaista olisi luvassa.

@GTAFAN
Voisivat myös ottaa vähän mallia L.A. Noiren auton hajoamisesta, nimittäin siten, että renkaatkin lentelevät autosta jne. Muuten vauriomallinnus on aina ollut hyvää.

@Miiw ja GTAFAN
Kulkuneuvojen vaurionmallinnus on jo nyt GTA IV:ssä huippuluokkaa. Missään muussa pelissä pelti ei väänny yhtä rajoittumattomasti, seinää pitkin kaartaessa auton kylki on täynnä naarmuja (jotka näyttävät aina erilta, eivätkä ilmesty aina samalla tavalla vaan riippuen osumakohdasta) ja vaurionmallinnus vaikuttaa suuresti auton käyttäytymiseen (esimerkiksi pelti saattaa alkaa laahata rengasta vasten hidastaen, jne.). Renkaiden irtoaminen olis vielä kyllä ihan jees kuten L.A. Noiressa, mutta kaikkien muiden seikkojen puolesta GTA IV pesee lattiaa Noiren vaurionmallinnuksella. Ongelmiakin toki on, kuten esimerkiksi ilmassa leijuvat naarmut yms., mutta ei tuo minua ainakaan haittaa juurikaan. Ja kaiken lisäksi tuo GTA IV:n huikea vaurionmallinnus ei rajoitu pelkkiin autoihin, vaan myös esimerkiksi veneet ja helikopterit tuhoutuvat aivan yhtä näyttävästi, mm. korit vääntyy, jne.

Ja sitten itse GTA V:stä / seuraavasta GTA:sta. Toivon ettei se sijoitu pelkkään yhteen kaupunkiin. GTA IV:n yksi suurimpia ongelmia oli todella tylsä pelialue. Olihan se huikean näköinen NYC, mutta joku HD San Andreas osavaltiona olis paljon siistimpi, kun mukana olis vuoristoa, maatilaa, aavikoita ja vaikka mitä.

GTA IV + joku uusi, laaja ja huikea peliympäristö + enemmän tekemistä = vuosisadan peli

@Execta

Kyllä olen samaamieltä, että GTA IV:n vauriomallinnus on huippuluokkaa. En ole sitä kieltänytkään.

Haluaisin tosissaan vain tuon renkaanirtoamisen L.A. Noiresta tulevaan GTA:han. Muutenhan GTA:n vauriomallinnus pesee L.A. Noiren mennentullen.

Jaha, saako sitä taas oikein ostaa GTA:n. Vice Cityn jälkeen ei ole lämmittäneet pitemmän päälle, sillä aikakaudet ja teemat ovat olleet tylsääkin tylsempiä.

Ellei kasarimeininkiä, niin metallimiehenä semmoinen Brutal Legend -henkinen GTA menisi oivasti :)

Minulle GTA IV oli ensimmäinen sarjan peli, joka jäi kesken. Kaiken sen teknisen hienouden keskeltä löytyi lopulta harvinaisen tylsä peli. Tehtävät olivat mielikuvituksetonta "mene tuonne, tapa kohde" -toistoa, ympäristöt keskenään liian samanlaisia ja juoni hahmoineen tosikkomaista.

Jos viitonen lähtee yhtään Vice Cityn ja San Andreaksen jalanjäljille mm. tehtävien monipuolisuudessa niin ostoslistalle menee. Ylipäätään saisivat palata takaisin leikkimielisempään asenteeseen pelin teossa. Eikä se tarkoita kaiken läskiksi lyömistä vaan ajan ilmiöiden vilpitöntä tarkastelua hieman kieli poskessa. Pelkästää se, kuinka tosissaan ihmiset ovat oman aikansa ilmiöiden kanssa, on jo hauskaa (esim. Miami Vice TV-sarjan kuteet). Toivottavsti myös San Andreaksesta tutut maaseutu, korkeuserot ja erilliset kaupungit tekevät paluun. Monipuolisuutta ja pelaamisen iloa siis lisää IV:hen verrattuna!

Kaksi viimeisintä GTA:ta on tuottanut pettymyksen. Seuraavaan peliin toivottavasti pelimoottori saadaan kelvolliseen kuosiin konsoleilla, tahtoi vähän mehu loppua kesken nelosessa, etenkin jos innostui hitusen hurjastelemaan. Hienoltahan tuo silti parhaimmillaan näytti. Ehkä suurimmat puutteet olivat kuitenkin juuri siinä sisällössä.

GTA IV on yksinkertaisesti tylsä ja innostamaton peli. On selvää, että Rockstar halusi lähteä neljännessä osassa realistisempaan ja ihmisläheisempään tarinaan ja pelimekaniikkaan, mutta epäonnistui surkeasti uskottavan rikollisen elämän kuvauksessa. Kehittäjät eivät viitsineet viedä autenttisuutta loppuun saakka, jolloin tuloksena oli rakenteellisesti entisten GTA-osien kaltainen peli, mutta riisuttuna kaikesta huvista. Jäljelle jäi vain lukematon sarja tehtäviä, joissa Bellicin oli lahdattava satoja vihollisia, koska tämän pitäisi olla uskottavaa. Mielikuvituksen käyttö on sallittua myös realismin puitteissa. Kriitikoita tämä ei tietenkään kiinnostanut humaltuneessa arvosanatulvassaan, mutta pidemmän päälle viihdettä kaipaavaa pelaajaa kyllä.

Huh, tulipahan tuuleteltua. Mutta itse pyrin siis siihen, että minua ei juuri haittaisi, jos GTA V -tiimi tekisi rohkeita desingratkaisuja luodakseen pelistä oikeasti uskottavan ja elävän, käyttäen kuitenkin edes jonkin verran luovuutta saadakseen peliin imua. Saints Row 3 näyttäisi hoitavan kaiken tuon hulluttelun.

Jos vertaa GTA IV:n autojen vaurionmallinnusta sarjan aiempiin osiin, niin aina on menty sarjassa eteenpäin. Lopulta on päädytty siihen, että autot menevät aivan muodottomiksi ja lyttyyn - suorastaan huvittavalla tavalla. Tämä on toinen asia, joka minua huvittaa vieläkin, vaikka jo yli 300 kertaa olen vetänyt pelin läpi. Se toinen asia joka jaksaa naurattaa, on räsynukkemallinnus.
Satun tuntemaan erään henkilön, joka oli tekemässä RDR:a ja hän ei ole kuullut mistään LA:sta, vaan Miamin alueesta, joka tosin käsittää laajemman alueen kuin vain Vice Cityn. Tiedä sitten, mutta toivoisin sarjan palaavan Vice Cityyn. Tämä olisi myös loogista, sillä GTA3:n jälkeen tuli Vice City.
Noin muutenkin olen monen kanssa samaa mieltä, että IV:n tarina on synkkyydessään rasittava. Tosin sen ymmärtää, koska tarinassa yritetään kuvata siirtolaisen mielialoja vihamielisessä ympäristössä. Onhan IV:ssä toki kieli poskessa tehtyjä juttujakin, jos vaan jaksaa kuunnella radiota ja katsoa pelin televisiota. Haluaisin kuitenkin seuraavaan peliin onnellisen lopun. Romanin/Katen kuolema ei tuntunut kivalta. Ja muutenkin touhu on vähän liian ryppyotsaista. Mieleeni on lähtemättömästi jäänyt GTA: Vice Cityn loppu, joka on paras...ja parashan tämä osa on kyllä muutenkin. Kuitenkin kaipaisin yhtä suuria korkeuseroja kuin San Andreaksessa, mutta niitä ei taida Miamin tasaisilta mannuilta löytyä. Ainakin taivaalle pitäisi voida sukeltaa jollain hävittäjällä kauas pilvien yläpuolelle ja käydä ilmataisteluja. Radiossa pitäisi palata takaisin hittimusiikin pariin - ainakin parin kanavan osalta. Muut kanavat voisivat esittää harvinaisempia kappaleita.

GTA-sarjan suurena fanina oli huojentavaa kuulla, että seuraavan osan kehitys on hyvässä vauhdissa, olenhan odotellut tietoa asiassa kuin se kuuluisa hullu puuroa. E3-messutkin oli tässä suhteessa pettymys, sillä odotin jo sieltä tietoa uudesta GTA:sta. Oliskohan se sitten ensi vuoden keväällä, jolloin pääsisin uuden GTA:n kimppuun? No, viimeistään silloin! Tämä IV:n jauhaminen alkaa pikkuhiljaa käymään hermoille.

Vähä oftopikkia, sori :) Haluaisin yhdistää L.A. Noiren ja GTA:n Vice cityn. Eli L.A. Noiresta oliskin menty ajassa muutama kymmenen vuotta etiäppäin ja peli olis semmonen Miami Vice tyyppinen. Vähän niinku mainittu Vice City mutta oltais tolleen kytän roolissa 80 luvulla. Kaupungiksi tietysti olis mallinnettu kilsatolkulla Miamia ja ajeltais hienoilla autoilla niinku Crockett & Tubbs aikoinaan.
No tää nyt olis sit ihan eri peli kuin GTA :P

"Toivottavsti myös San Andreaksesta tutut maaseutu, korkeuserot ja erilliset kaupungit tekevät paluun. Monipuolisuutta ja pelaamisen iloa siis lisää IV:hen verrattuna!"

Kaksi kaupunkia, joissa ei ole mitään tekemistä + kilometreittäin joutomaata ei ole monipuolisuutta, myöskään syöminen/puntillakäynti ei sitä peli-iloa lisää. SA oli samanlainen fiasko kuin COD 2.0 jatko-osat: paljon härpäkettä päälle luomaan uudistuksen illuusio ja samalla juoni ja henkilöhahmojen kehitys unohdetaan täysin.

Joohanh, speak for yourself. GTA IV oli allekirjoittaneelle Vice Cityn jälkeen parasta mitä kyseinen pelisarja on tarjonnut. Vice City on edelleen yksi parhaista peleistä ikinä, joten sen ohittamiseen vaaditaan jo ihmetekoja.

Kertakaikkiaan idioottimaista tekstiä samuel6:lta. Sinähän et itse voi sanoa mikää lisää ja mikä vähentää peli-iloa, kyse on henkilökohtaisista jutuista. Aivan kuten sanoit, speak for yourself.

Eihän IV:n vaurionmallinuksesta voinu paljoa valittaa, mut helikoptereita ja veneitä ei saanu melkeen milläänlailla hajalle. Haluaisin että autojen hajoaminen ei rajoittuisi tiettyyn pisteeseen. Katsokaa Youtubesta "Rigs of Rods", niin näette mihin R* voisi pyrkiä.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi