Tulevia pelejä: Wipeout Fusion

Tämä viimeisin versio painovoimaa uhmaavasta ajopelistä
on ajoitettu tapahtuvaksi melkein sata vuotta alkuperäisen
pelin jälkeen. Vuosi on 2150, jolloin Liitto (The Federation)
on päättänyt hyödyntää teknologian
huiman kehityksen ja perustaa Wipeout F9000 -liigan, jossa
on enemmän joukkueita, enemmän aluksia per kisa
ja enemmän tapahtumapaikkoja kuin ennen.

Wipeout Fusion käyttää PS2:n Emotion Enginen
mahdollisuudet hyväkseen tuomalla vatsanpohjassa tuntuvan
vauhdin grafiikaltaan upeisiin maisemiin mahtavan äänimaailman
kera. Peli käytää dynaamista valaistusta, interaktiivista
maisemaa ja erilaisia efektejä luodakseen futuurisen
ja tunnelmallisen peliympäristön.

Ratoja on seitsemällä suurella rata-areenalla ympäri
maailmaa. Jokaisessa paikassa on omat interaktiiviset ominaisuutensa,
kolme rataa nousevalla vaikeusasteella ja erilainen maasto
tuomaan vaihtelua. Löytyy hyppyramppeja; erityisiä
laukaisualustoja jotka nostavat ja laskevat siltoja sekä
avaavat ja sulkevat reittejä; risteyksiä, joissa
joukkokolarit ovat lähellä; uusia ilmahyppyjä,
jotka heittävät aluksen suoraan ylös ilmaan
ja jopa uskomattomia painovoima-alustoja, jotka kääntävät
aluksen 180 astetta suoraan yläpuolella olevaan kilparataan.
Joillakin areenoilla on jopa alueita, joilla kuskin ei tarvitse
seurata rataa, sekä oikoreittejä kokeneille pelaajille.

Alukset ovat huomattavassti kehittyneet alkuperäisestä
Wipeoutista, jossa aluksella oli seitsemän säädettävää
ominaisuuttta ajotuntumaa parantamaan. Uusissa aluksissa näitä
säätöjä on 48. Alusten erot näkyvät
myös entistä selvemmin ajaessa. On mahdollista,
että painavammat alukset työntävät kevyet
alukset pois radalta (yksi joukkue on erikoistunut tähän
taktiikkaan). Jopa tiimin sisällä on erilaisia ajoasetuksia.
PS2:n tekniikka mahdollistaa entistä useamman yhtäaikaisen
aluksen radalla - Wipeout Fusionissa kuskeja on kerralla radalla
16 kpl.

Jokaisella aluksella on päivitys/parannuspakettinsa
kuudella eri parannettavalla osa-alueella. Toisaalta taas
parannetut törmäysefektit ja useammat hajoavat osat,
jotka vaikuttavat aluksen ajettavuuteen, mahdollistavat sen,
että loppujen lopuksi alus tuhoutuu ja kuski jää
radan varteen droidien pelastettavaksi.

Tietokonekuskien parannettu tekoäly tarkoittaa, että
vastustajat reagoivat entistä todentuntuisemmin. On erilaisia
vastustajia erilaisilla taidoilla, kyvyillä ja ajotyyleillä
varustettuna, jotka blokkaavat, tönivät ja tekevät
virheitä. On jopa suosittuja ja epäsuosittuja kuskeja.
Valitse vihattu hahmo, ja muut pyrkivät kaikin voimin
työntämään sinut radalta. Tai jos jatkuvasti
tähtäät jotain toista kuskia, tämä
muistaa kokemansa vääryydet ja kantaa kaunaa jopa
koko kauden ajan.

Yksi tärkeimmistä uusista piirteistä on suuresti
paranneltu asevalikoima. Käytössä on sekä
standardiaseet että joukkuekohtaiset superaseet upeilla
efekteillä. Lisäksi radoilla on strategisin väliajoin
power-up -alustoja. Moninpeliä varten on myös omat
erikoisaseensa.

Pelimoodeja on myös enemmän kuin ennen: yhteenä
kuusi, mukana uusittu arcade moodi, koko kausi -vaihtoehto
ja eliminaatio moodi. Näiden lisäksi myös aikaa
vasten ajamista ja pitkän matkan kisat ja salainen alue
-moodi. Pelaamalla voi avata käänteiset radat. Näiden
kanssa ratoja on yhteensä 42 kpl.






Kuvat, tiedot ja haastattelut SCEE:n E3-rompulta

Kirjaudu kommentoidaksesi