Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Minter tuskastunut odottamaan Space Giraffen julkaisua

Pelisuunnittelija Jeff Minter paljastaa tuoreessa kolumnissaan olevansa tuskastunut odottamaan räiskintäpeli Space Giraffen julkaisua. Psykedeelisin värein kuvitettu peli on ollut Minterin mukaan valmis jo pitkään.

Next Generation -verkkosivulla julkaistussa kolumnissa Minter ruotii muun muassa tulevan Live Arcade -pelin julkaisuun liittyvää byrokratiaa, minkä vuoksi pitkän linjan pelintekijä on joutunut lähes markkinointimiehen asemaan.

- Tiedän kaiken tämän [ylimääräisen työn] olevan välttämätöntä pahaa, jota ei voi paeta. Se on sen arvoista, kun Space Giraffe julkaistaan ja on ladattavissa. Mutta piru vie, olisin voinut tehdä pari kokonaista Commodore 64 -peliä tässä ajassa, Minter tuskailee.

Microsoftin viimeisimmän Live Arcade -kalenterin mukaan Space Giraffea ei ole odotettavissa vielä tässä kuussa. Elokuun aikana pelipalveluun lisätään Ecco the Dolphin, Hexic 2 ja War World.

Space Giraffea kuitenkin lupaillaan saataville ”lähiviikkoina”. Sen ohella muita loppukesän Live Arcade -julkaisuja ovat Geon: Emotions, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Streets of Rage 2 ja Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix.

Tänä keskiviikkona Live Arcadessa julkaistaan Konamin urheiluklassikko Track & Field. 400 pisteen eli vajaan viiden euron hintainen uusintajulkaisu sisältää muun muassa neljän pelaajan Live-moninpelin.

Galleria: 

Kommentit

Jeff Minter puhuu vähän, mutta asiaa... Liika byrokraattisuus ei voi olla hyvästä...

No tuon artikkkelin luoettuani täytyy sanoa että kyse on ihan normaaleista
julkaisupitchauksista, ei mistään extrabyrokratiasta.

Vaikka olisi kuinka paljon nimeä jostain kasarikuusnepa-ajoilta, ei se
tarkoita sitä että rykäiset vaan pelin kasaan, toimitat sen c-kasetilla
Microsoftille ja sanot että "Laittakaas tää tonne Live Arcadeen, meen
naapurin kuppilaan odottelemaan kassakoneen kilahtelua..."

Eihän Live Arcade mikään nopein mahdollinen alusta ole julkaista, ainakin jos ymmärtää vain näitä valituspuheita, mutta toisaalta MS on pitänyt linjansa julkaista vain yhden tai kaksi peliä per viikko ja täten levittää julkaisuja joka viikolle.

Mielestäni parempi näin pelaajan, julkaisijan kuin pelintekijänkin kannalta. Alkuvuoden tyhjät viikot olivat perin ärsyttäviä, mutta toisaalta jos kerralla Arcadeen tupsahtaisi puolenkymmentä peliä, menisi osa varmasti ohi huomion.

Mutta se turhasta löpinästä, Track & Field!! Parempi hakea jostain budjettihintaluokan ohjaimia, ettei mene paremmat ohjaimet rikki :)

No ei se tietenkään sitä tarkoita...

Sitä vaan mietin, että mikäköhän Microsoftilla ja Sonylla on johtoajatuksena, kun tavaraa pitää tipoittain tiputella tuonne kauppoihinsa ?

Sonylla ei ole siellä suoraan sanottuna paskaakaan ja Microsoftillakin voisi olla tavaraa helpostikin puolet enemmän... Ei kai valinnanvara voi olla pahasta vai voiko ??? Mitenköhän iTunesinkin olisi käynyt, jos myynnit olisivat alkaneet yhdellä Beatlesin ja kahdella Elviksen levyllä... Ja kerran viikossa olisi uusi levy tullut lisää ladattavaksi...

Baronin kanssa samaa mieltä: Käyttämätöntä potentiaalia on vaikka kuinka paljon Arcade/PSstore puolella, mutta ihme säännöstely päällä. Maalaisjärjellä ajateltuna olisi MS:n/Sonyn etu, että pelejä tulisi mieluummin liikaa kuin liian vähän. Pelien uudelleenjulkaisu tuskin maksaa maltaita ja jo perushyvä minipeli maksaa helposti itsensä takaisin.

Sisällöstä puhuttaessa pitäisi kuitenkin muistaa, ettei määrä korvaa laatua. Sitä vanhaa, nostalgiasta ammentavaa naavapartojen pyhiä opinkappaleita vähemmän jos ollenkaan ja enemmän täysin uutta ja ihmeellistä HD-ajan sisältöä.

Super Stardust HD on parasta mitä näistä ympyröistä maksanut, vaikka onkin vähän sitä naavaparta-osastoa :D

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi