Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Super Marion luodit korvattiin tulipalloilla

Nintendon legendaarinen pelisuunnittelija Shigeru Miyamoto paljastaa tuoreimmassa Famitsu-lehdessä salaisuuksia Super Mario Brosin historiasta. Peli täytti tänä syksynä 25 vuotta.

1UP.comin osittain kääntämässä haastattelussa Miyamoto kertoo, että Super Mario ampui pitkään kehityksen aikana luoteja. Pelaajat olisivat räiskineet käyttämällä A:ta, syöksyneet B:llä ja hypänneet painamalla nuolinäppäintä ylöspäin.

– Luodeista tuli myöhemmin tulipalloja – ajattelimme alun perin tekevämme räiskintätason, jolla Mario loikkii pilven päällä ja ampuu vihollisia, mutta karsimme sen, koska halusimme keskittyä hyppimiseen. Taivaspohjaiset bonustasot ovat tämän idean jäänteitä, voitaisiin sanoa, Miyamoto paljastaa.

Hahmon kokoa kasvattavat sienet syntyivät puolestaan kuin vahingossa, kun kehittäjät halusivat näyttää pelimaailmaa kerralla mahdollisimman paljon ja pitää toisaalta Marion tarpeeksi isona.

– Päätimme rakentaa maailman pienemmän Marion skaalassa ja tehdä hänestä isomman lopullisessa versiossa. Tuona hetkenä saimme idean aloittaa pienellä Mariolla ja antaa hänen kasvaa isommaksi myöhemmin. Kun peli sijoittui taianomaiseen kuningaskuntaan, tein tarvittavasta lisävoimasta sienen, koska kansantaruissa kerrotaan metsään vaeltavista ja sieniä syövistä ihmisistä yhtenään. Tämä puolestaan sai meidät nimeämään pelimaailman "Mushroom Kingdomiksi", ja loput juonen perusteista seurasivat siitä.

Myös KonsoliFIN juhlistaa Super Marion 25-vuotista taivalta kilpailulla, josta voi lukea lisää täältä.

Galleria: 

Kommentit

Mario on kuin MacGyver - alussa oli vielä paukkuraudat käytössä...

25 vuotta ja vieläkin uusia paljastuksia satelee.Mistähän kuningas koopa on lähtöisin?

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi