Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Metal Gear Solid: Portable Ops - tärkeimmät faktat

Metal Gear Solid -sarjan uusin tulokas, PSP:lle julkaistava Portable Ops, julkaistaan Pohjois-Amerikassa ensi viikon tiistaina. Pelisivusto IGN on haastatellut pelin tiimoilta nousevassa uraputkessa olevaa Ryan Paytonia, joka toimii Kojima Productionsin apulaistuottajana. Mies iskeekin pöytään tärkeimmät faktat tästä MPO-lyhenteellä kulkevasta pelistä.

Portable Ops on täysin uusi toimintapeli, joka on rakennettu PSP:lle käännetyn Metal Gear Solid 3: Subsistence -moottorin pohjalle. Tarinallisesti peli sijoittuu vuoteen 1970, eli MGS3:n tapahtumista on kulunut 6 vuotta. Payton lupailee Big Bossinakin tunnetun Naked Snaken elämäntaipaleelle suuria juonenkäänteitä, joiden vaikutus ulottuu suoraan PlayStation 3:lle julkaistavan Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriotsin tapahtumiin. "Ymmärtääkseen täysin, mitä MGS4:ssä tapahtuu, on MPO:n pelaaminen suotavaa", mies tiivistää.

Snaken apuna on tällä kertaa uusi äänitutka, joka osittain kompensoi PSP:n toisen analogitatin puutetta. Payton myöntää uusiin kontrolleihin totuttelun kestävän muutaman minuutin, minkä jälkeen "MGS-pelaajat tuntevat olonsa kotoisaksi MPO:n parissa." Tuttua tunnelmaa luodaan myös äänipuolella: dialogi on ääninäyteltyä ja kaikki vanhat ääninäyttelijät ovat palanneet tuttuihin rooleihinsa. Musiikkipuolesta huolehtii MGS2:n ja 3:n useista kappaleista vastannut Norihiko Hibino.

Noin 15-20 tuntia kestävä yksinpelikampanja sisältää myös tusinoittaan sivutehtäviä, jotka nostavat peliaikaa entuudestaan. Payton rohkaiseekin sivutehtävien suorittamista, sillä palkintona on uusien pelihahmojen ohella RPG-7:n ja Mosin-Nagantin kaltaisia aseita. Lisäksi yksinpeli on yhteydessä moninpelimoodeihin: yksinpelikampanjassa kasataan ensimmäistä kertaa oma sotilasjoukko Snaken avuksi, ja tämän hahmokaartin voi siirtää online-areenoille.

Kysyttäessä, mikä oli Paytonin lempiosuus pelin kehityksessä, mies vastaa epäilemättä: "Työstää Snake Eaterin jatko-osaa! Pelasin vuoden 2004 aikoihin MGS3:a sarjan fanina, enkä tuolloin aavistanut työskenteleväni suoran jatko-osan käsikirjoituksen parissa ja nauhoittavani pelin ääniraitoja David Hayterin ja kumppaneiden kanssa." Paytonin muihin kohokohtiin lukeutuu pelin välianimaatioiden työstäminen sarjakuvataiteilija Ashley Woodin kanssa. Metal Gear Solid: Digital Graphic Novelin taiteesta vastannut Wood onkin ollut jo pitkään halukas osallistumaan virallisen MGS-pelin luomisprosessiin.

Ryan Payton päättää haastattelun lupauksella: mikäli MPO:n vastaanotto on tarpeeksi hyvä, jatkuu Big Bossin tarina PSP:llä tulevaisuudessakin. "Meillä on yhä monia tarinoita kerrottavana Metal Gear Solidin varhaisvuosista", mies myöntää. Metal Gear Solid: Portable Opsin Euroopan julkaisuajankohta on yhä hämärän peitossa, mutta virallinen ilmotus asian tiimoilta tapahtuu Paytonin mukaan lähiaikoina. Haastattelun voi lukea kokonaisuudessaan lähdelinkkiä klikkaamalla.

Galleria: 

Kommentit

Vieläkin kulutan aikaani katsomalla E3-trailerin viimeistä 2-minuuttista. On se David Hayterikin aika äijä Snaken roolissa.

Indeed. Hayter <3

Mutta mitenköhän Big Bossin 70-luvun seikkailuilla on juonellinen yhteys Solid Snaken 2013 seikkailuihin? Kunpa jenkki-importin lähetyksessä ei menisi kovin kauan :P~~

Hayter on kyl tosiaan täydellinen Snaken ääneks. Onko toi siis samantyylinen kun muutkin MGS:ät eli toiminta ? Eikä sellainen ku ne edelliset?

Uskoisin kyseessä olevan sitä samaa miehistä hiiviskelytoimintaa eeppisillä juonenkäänteillä, kuten olemme tottuneet näkemään. ^^

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi