Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Aikaisemmin tällä viikolla uutisoitiin, että Capcom keskeyttää Mega Man Legends 3 -pelin kehittämisen, koska projekti ei täyttänyt sille asetettuja tavoitteita. Nyt vaikuttaa siltä, että pelifirma sysää vastuun nimikkeen peruuntumisesta fanien niskaan. Capcomin eurooppalaisen Twitter-tilin vastaus toiselle palvelun käyttäjälle harmittelee, miten Mega Manin fanit eivät halunneet ottaa enemmän osaa.

Nimikkeen kehityksessä käytettiin hyväksi pelaajien ehdottamia ideoita, jotka välitettiin verkossa interaktiivisen kehitystilan avustuksella pelintekijöille.

CapcomEurope-tilin vastaus toiselle palvelun käyttäjälle syyttää pelisarjan fanien vähäistä kiinnostusta Mega Man Legends 3:n hautaamisen syyksi. "On sääli, että fanit eivät halunneet osallistua enemmän." viestissä valiteltiin. "Jos näkisimme, että MML3:lle olisi yleisöä, ihmiset saattaisivat muuttaa mieltään"

Sinisen robotin legendan perumista ei olla katsottu hyvällä pelaajien keskuudessa, sillä nimikkeen kehityksen jatkamista vaativia Facebook-ryhmiä on perustettu useita. Myös Capcom-Unityn blogimerkintä, jossa tuotoksen kehityksen loppumisesta ilmoitetaan, on kerännyt paljon vihaisia kommentteja. Uutisen kirjoitushetkellä palautetta on kertynyt 99 sivun verran, joista osassa kehotetaan jopa boikotoimaan kaikkia pelifirman pelejä.

Päivitetty klo 22: CapcomEurope-tilillä on korjattu syntynyttä kuvaa, jonka mukaan pelin perumisesta oltaisiin syytetty faneja.

Kyse ei uudemman Twitter-tekstin mukaan ollut fanien syyttämisestä, vaan pelkästään pettymyksen ilmaisusta johonkin asiaan, mitä yhtiöllä itsellään tehtiin. Väärinymmärretyn viestin tarkoituksena oli kuulemma harmitella, miten kovinkaan monet videopelien ystävät eivät ottaneet osaa Development Roomiin, eli projektin virtuaaliseen työtilaan. Väärinymmärrykseen ei auttanut Twitter-viestien merkkirajoitus. "140 merkillä ei ole helppo selittää kaikkia yksityiskohtia, joita ihmiset haluavat."

Projektille annetaan vielä yksi toivonkipinä, sillä peliä kaipaamaan jäävien kuluttajien huudot on kuultu. "Tämä tapahtuma on näyttänyt, että on olemassa erittäin kiihkeä ryhmä Mega Man -faneja. Tämä tieto välitetään eteenpäin."

Galleria: 

Kommentit

Capcom o nyt tehny viimeaikoina vähän kaikkea roskaa. Devil May Cry pelisarjakin menty pilaamaan jostain kumman syystä. "Kun halutaan länsimaalaista tunnelmaa". Ite olen hyvin pettynyt näihin päätöksiin! :<

Tästähän piti tulla se prototyyppi, jonka suosion perusteella sitten olisivat tehneet kokoversion. Tai näin ainakin ymmärsin.
Mites tuohon voi järkevästi ideoita keksiä kun ei ole nähnyt kuin suttuisen videon :)

Ok. Ideoi peli ja maksa siitä sitten 59 euroa? Seuraavaksi pitää varmaan koodatakin itse...

Heh, mäkin olen tässä ihmetellyt, että miten kehtaavat laittaa pelaajien syyksi. Eihän nyt voi olla, ettei projektia kannata jatkaa, jos pelaajilta ei tule ideoita. Kehittäjille ideoinnista ja niiden toteutuksesta maksetaan. Ainakin mitä seuraa NHL-sarjan tekijöitä ja kuinka he vastaavat pelaajien toiveisiin, niin keskivertofani pyytää aika järjettömiä asioita (maalivahtitappelut vs. parannukset peruspelimekaniikkaan).

Itsekin olen hieman suivaantunut nykyisen capcomin toimintaan,tuntuu ettei siellä enää kunnolla tiedetä mitä ollaan tekemässä ja mihin suuntaan ollaan etenemässä.Itse kyllä boikotoin hieman firman uudempia pelejä.

Tämä on kyllä hyvä suunta että pelaajat saavat osallistua,mutta kehitys on kuitenkin suuremmaksi osaksi capcomilla itsellään.On kyllä capcomin hallissa asiat pahasti mullin mallin jos eivät enää tiedä mitä mega man peliltä vaaditaan.

Ööö... "joista osassa kehotetaan jopa boikotoimaan kaikkia pelifirman pelejä" :D No, toivottavasti ei ihan tuolla taktiikalla jatketa tai luvassa on vain kahta enemmän pettymyksiä. Itse ainakin luin tuon uutisen niin, että uudistuspyynnöllä enempi kartoitettiin sitä potentiaalisen yleisön määrää ja kun sitä ei noinkaan herkullisesta mahdollisuudesta huolimatta riittävästi ilmaantunut paikalle, oli varsin todennäköistä ettei peli olisi myynyt riittävästi edes fanikuntansa kera.

Ikävää sinänsä mutta varmasti jatkossakin nouseva trendi. Pelimaailma(kin) elää rahalla ja kun aina vain suurempi osa kantaa sitä sinne valtavirtalaariin niin sitähän sitten sillä samalla isolla rahalla tuotetaan.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi