Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Indie-kehittäjät kritisoivat Live Arcadea

Sekä Introversion Softwaren että Team Meatin edustajat kritisoivat Game Developers Conferencessa Live Arcadea ja Microsoftin toimintaa.

Team Meatin Super Meat Boy julkaistiin Xbox 360:n latauspalvelussa osana Game Feast -kampanjaa viime syksynä. Kehittäjät kertovat kokeneensa ylimääräistä jännitystä, kun Microsoftin markkinointipanos ei vastannut odotuksia.

Julkaisija oli asettanut Super Meat Boyn myyntitavoitteet Hydrophobian ja Comic Jumperin vastaavien välimaastoon, mutta kumpikaan peleistä ei saanut räjähtävää starttia. HIkipisarat alkoivat virrata, kun Double Finen Costume Quest päätettiin julkaista kampanjakäytännöstä poiketen samana päivänä Team Meatin tuotoksen kanssa.

"Olimme ihan 'WTF?!' Kaikki muut saavat oman viikkonsa ja me starttaamme yhdessä Tim Schaferin uuden pelin kanssa?" kaksimiehisen tiimin koodari Tommy Refenes päivitteli IGN:n mukaan.

Julkaisupäivänä Super Meat Boy ilmestyi latauspalveluun tavallista myöhemmin. Lisäksi peli jätettiin Xbox Liven käyttöliittymässä kehittäjien mielestä liian vähälle huomiolle. Muun muassa automainos ja vanhat pelit olivat näkyvämmällä paikalla.

Tarina on kuitenkin saamassa onnellisen lopun, sillä Super Meat Boy on ladattu yhteensä lähes 400 000 kertaa, joskin suurin osa myynnistä tulee PC:n Steam-latauspalvelusta.

"Microsoftin luovan puolen kanssa työskenteleminen oli hienoa. Ongelmana olivat ne ihmiset, joiden kanssa emme voineet puhua", Refenes summasi.

Introversion puolestaan pettyi Darwinia-käännöksen menestykseen. Peli oli kertaalleen alennuksessa viikon tarjouksena, mutta sillä ei ollut vaikutusta myyntiin. Steamin puolella tulokset olivat jälleen kerran huomattavasti parempia.

"Kadummeko Microsoftin kanssa työskentelemistä? Emme, mutta tuskin teemme töitä heidän kanssaan uudestaan... he pistävät työskentelemään kovemmin tuotantoarvojen suhteen mutta eivät tue sitä myynnillä", studion Mark Morris linjasi PC Gamerin mukaan.

Galleria: 

Kommentit

Mielestäni Super Meat Boy oli hyvin huomioitu. PC:llä on varmaan paremmat myynnit sen vuoksi, että peli oli melkein heti julkaisun jälkeen alennusmyynnissä muistaakseni 3 eurolla. XO:lla peli oli aluksi 800 pistettä ja myöhemmin 1200, eli hintaero on valtava. Darwinia on taas hyvin kaukana siitä, mihin konsolipelaajat ovat tottuneet.

Erittäin hyvin kiteytetty!

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi