Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Rockstar Gamesin emoyhtiön Take-Two Interactiven patenttihakemus kuvailee uutta järjestelmää ihmisten ja liikenteen paremmaksi hallitsemiseksi virtuaaliympäristöissä.

Viime vuoden lokakuun lopulla jätetyn patenttihakemuksen ovat laittaneet eteenpäin Rockstarin teknologian apulaisjohtaja David Hynd ja johtava tekoälyohjelmoija Simon Parr. Hakemuksen mukaan teknologian tavoitteena on luoda videopeleistä realistinen kokemus muokkamaalla tekoälystä entistä älykkäämpi havainnoimaan ympäristöään. Patentti kohdistuu erityisesti ei-pelattavien hahmojen (NPC) käyttäytymiseen ajoneuvoa kuljetettaessa. Tästä ovat lähteneet liikkeelle pohdinnat Grand Theft Auto VI:sta ja sen sisältämistä mahdollisuuksista. Myös patentin liittymistä GTA Onlineen väläytellään keskusteluissa.

Patentissa kuvatun teknologian avulla NPC voisi määritellä omat erityispiirteensä kartalla kulkemiseen. Kyseessä on siis jonkinlainen kehittyneempi polunetsintämalli, jolla tekoälystä voidaan muokata niin sanotusti omatoimisempi ja kiehtovampi pelaajan näkökulmasta.

Mitään virallista tietoa ei ole kehittäjien suunnalta vielä tipahtanut, joten keskustelu patentin ympärillä on luonnollisesti yhä spekulointiasteella.

"Sisäpiiriläiset" vakuuttelevat: Grand Theft Auto VI -huhut pelattavasta naishahmosta ja tapahtumapaikoista pitävät paikkansa

GTA V -meemi lähti laukalle: Franklinin ja Lamarin näyttelijät palasivat rooleihinsa ennennäkemättömällä tavalla

Kirjaudu kommentoidaksesi