Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Isometristä pulmien ratkontaa unimaailmassa

The Almost Gone on seikkailupeli, jossa liikutaan isometrisessä ruudukkomaisemassa, jossa pääsee liikkumaan ruutu kerrallaan ja kääntämään kameraa 90 asteen kulmissa. Peli alkaa pelaajan sängystä kotona. Ensimmäinen tehtävä on päästä etenemään syvemmälle talossa ja luvun lopuksi ulos talosta, jolloin päästään uusiin maisemiin.

Pelissä kannattaa tutkia maisemia, klikkaamalla kohteita niistä voi saada suurennoksen, joka tarkoittaa että kohteella voi olla jokin myöhempi käyttötarkoitus tai kohde sisältää vinkin. Peli ei näytä hotspotteja, joten tässä kannattaa klikkailla paikkoja ihan muuten vaan jos niistä saisi suurennoksen. Esineitä voi ottaa mukaan ja yhdistää ruudussa oleviin kohteisiin. Inventaariossa olevia esineitä ei voi yhdistellä. Hyvin usein kun esine on tehnyt tehtävänsä, se katoaa inventaariosta, joten se auttaa hyvin rajaamaan pulmia.

Muita ihmisiä ei näy. Päähenkilö on vähän kuin unenomaisessa tilassa. Hän tunnistaa paikat, mutta ne ovat sekoittuneet unenomaisesti. Tyypillisesti puut kasvavat seinien läpi. Kun tutkii paikkoja, niihin liittyy jokin muisto jota päähenkilö kommentoi.

Pelin alussa tulee ruutuun ilmoitus, että kannattaa käyttää kuulokkeita. Minulla oli jo valmiiksi kuulokkeet päässä, mutta äänimaailma oli pettymys. Tylsää ambient huminaa.

Pelissä vaaditaan hyvää huomiokykyä. Usein jumitus johtuu siitä että ei ole huomannut jotain kohdetta jota voi klikata. Pulmat ovat kuitenkin loogisia. Peli ei ole hirmu pitkä, joten tähän ei varmaan pääse kyllästymään ennen kuin on läpi.

Kirjaudu kommentoidaksesi