Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Esikatselu: Galleon: Islands of Mystery

Jo jonkin aikaa kehitteillä Xboxille ja GameCubelle ollut merirosvoja sisältävä seikkailupeli Galleon: Islands of Mystery on tätä kirjoitettaessa myöhästynyt jo kahteen otteeseen ja se on nyt asetettu julkaistavaksi joskus tämän vuoden lopussa. Kyseessähän on Counfounding Factoryn jo lähes maratonmittoihin venytetty peliprojekti, joka on ottanut hieman vaikutteita Coren Tomb Raider-pelistä ja Galleonin perissa työskenteleekin kaksi TR:n veteraania, pelin pääohjelmoija Paul Douglas ja sen pääsuunnitelija/artisti Toby Gard.

Itse pelissä ohjataan Rhama-nimistä piraattia, joka pelin alussa tutkii mysteeristä laivaa. Lopulta pelaajan tehtäväksi tulee selvittää, mitä tapahtui tämän laivan miehistölle ja selvittämään aluksesta löytyneiden taikayrttien alkuperän. Rhaman ja tämän miehistön lisäksi seikkailuun lähtee myös nuori nainen nimeltä Faith, jolla on tietojen mukaan varsin suuri osa tiedossa tarinalinjan edetessä.

Galleon on kolmannen persoonan kuvakulmasta kuvattu toimintaseikkailu. Mukana on kuusi eri teemaista maailmaa tulivuoresta taikalaivaan asti. Peli sisältää kaikkea aina laajoista ulkotiloista vedenalaisiin luoliin ja rakennuksiin. Mukana on muista vastaavan lajityypin peleistä tuttu sekoitus tasohyppelyä, seikkailua, ansojen välttelyä, vihollisten kanssa taistelua sekä tietenkin erilaisia puzzleja ratkaistavaksi. Uutta on kuitenkin mahdollisuus edetä epälineaarisesti tasoista toiseen. Tämä on varsin tervetullut ominaisuus, joskin jotkut paikoista avautuvat vain tietyssä vaiheessa, joka rajoittaa hieman vapauden tunnetta.

Vihollisia löytyy eri kentistä runsaasti ja taistelut itsessään käyttävät Legend of Zelda: Ocarina of Timesta tuttua järjestelmää: vihollisiin lukittaudutaan yhdellä napilla, jolloin heidän ympärillään voi kierrellä ja taistella vapaasti. Nyrkkien lisäksi vastustajia voi tyrmätä tekijöiden mukaan noin 15 erilaisella aseella aina miekoista erilaisiin taikaesineisiin asti.

Tekijät ovat luoneet Galleonia varten kokonaan uuden ja oman 3D-pelimoottorinsa, joka pystyy ainakin paperilla hoitelemaan kaikki pelin massiiviset ympäristöt ilman minkäänlaisia ongelmia. Itse pelihahmot ovat tarkoituksella hieman liioiteltuja ja neliömäisen oloisia, mutta heille on lisätty lukuisia kasvoanimaatioita eri tunnetiloja osoittamaan. Motion Capturella toteutettu animaatio on ensimmäisten kommenttien mukaan varsin hyvälaatuista ja erilaiset efektit, kuten varjot ja valot, on toteutettu tyylillä. Hienointa on kuitenkin tekijöiden itsensä mukaan mahdollisuus nähdä kilometrejä kaukaisuuteen pelaajan matkustaessa paikasta toiseen merirosvoaluksellaan.

Galleon: Islands of Mystery näyttää kokonaisuutena varsin lupaavalta ja on varsin mielenkiintoista nähdä, minkälainen lopullisesta versiosta tulee muotoutumaan. Tekijät itse ainakin luottavat teokseensa, joten GameCuben omistajille on luvassa varmaa seikkailuviihdettä, kun peli sitten joskus saadaan markkinoille.

Ruutukaappauksia:





Kirjaudu kommentoidaksesi