Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Viimeisin sisältö

GC 2025: Onimusha: Way of the Sword sai samuraielokuvien fanin haukkomaan henkeään

01.06.2026 - 11:33, Joonatan Itkonen

Summerhouse –
Tästä herroille ja rouville näppärä kesäkoti, vain muutamalla eurolla

31.05.2026 - 09:01, Petri Kataja

Summer House nostokuva

Koetin tehdä Top 5 -listan James Bond -pelien tunnuskappaleista, mutta epäonnistuin surkeasti – en pitänyt kuin tasan yhdestä niistä

30.05.2026 - 09:36, Petri Kataja

007-tunnarit järjestykseen Brosnan First Light Craig nostokuva

Shovel Knight -studion uusi peli nousi vuoden arvostetuimmaksi – Mina the Hollower kerää ylistystä

29.05.2026 - 11:47, Tarja Porkka-Kontturi

Mina the Hollower, peliuutinen, peli

Mina the Hollower –
Piskuisen hiirulaisen upea uusretroseikkailu möyrii voimalla vuoden peli -ehdokkaaksi

29.05.2026 - 11:22, Niko Lähteenmäki

License to thrill – KonsoliFIN tapasi 007 First Light -pelin tekijät Kööpenhaminassa

28.05.2026 - 11:18, Joonatan Itkonen

Call of the Elder Gods –
Vapise Indiana Jones, Harry Everhart on täällä!

27.05.2026 - 12:34, Senja Littman

Pelaamisen SM-kilpailut 1994 – muistoja karsinnoista finaaleihin

26.05.2026 - 17:33, Toni Turunen

Kaikki videosisältö...

KonsoliFIN historiassa

Sam n Max Hit the Road banneri retromuistelo

Koskahan tämäkin klassikko remasteroidaan?

Palataanko hetkeksi 1990‑luvulle, osoita‑ja‑klikkaa‑pelien kulta‑aikaan? Tuolloin päivänvalon näki Sam & Max: Hit the Road -seikkailu, joka keräsi runsaasti kehuja muun muassa vekkulin huumorin, ilmeikkään ulkoasun ja tarttuvan musiikin ansiosta. Koiran ja jäniksen hulvaton freelance‑poliisikaksikko jäi taatusti kaikkien mieleen, eikä syyttä. LucasArts kun oli tuolloin kovassa vedossa. Koskahan keksivät remasteroida tämän klassikon? Sitä odotellessa tsekatkaa vuoden 2017 Retromuistelo-tekstimme tökkäämällä oheista kuvaa.

Uusimmat foorumiviestit

  • Tää on hyvin mielenkiintoinen keskustelu ottaen huomioon, että mitään hintaa ei ole vielä vahvistettu. Tulee mieleen vanha "pidä tunkkis" vitsi.
    -- Grand Theft Auto VI, Retski, 11 minuuttia sitten
  • Harvasta pelistä suostun maksamaan täyttää hintaa, mutta sitten on tiettyjä poikkeuksia. Yleensä nuukailen hankintojen suhteen ja nykyään aika vähän edes ostelen tarjouksista pelejä. Muistan kuinka Witcher 3 pelaamisen aikana tuli sellai...
    -- Pelien hinnoista, Ac3way, 40 minuuttia sitten
  • Vastaan vaikka tänne. En tietenkään ole pelannut. Jos ei käynyt vielä selväksi, en ole ensinkään innoissani kyseisestä pelistä. Esimerkiksi se valikoitui sillä perusteella, että siitä, sen budjetista ja kehittäjän mahdollisesta sul...
    -- Ketutuskeskustelu, Koalitio, 1 tunti sitten
  • Pistää kyllä oikeasti vihaksi kun kuuntelee miten nää isot miljardi studiot yrittää luikerrella pois Stop Killing Videogames aloitteesta. Niiden väitteet ei edes käy järkeen. ZfeILykuiTg
    -- Yleinen pelialan uutisketju, HideoMiyamoto, 2 tuntia sitten
  • Olisi pitänyt tosiaan tarkentaa omassa kirjoituksessa, että huoli liittyy nimenomaisesti tuohon Unreal 5-pelimoottoriin. The Ascentin aikaan Unreal 4 oli kuitenkin jo kohtalaisen hyvässä kuosissa, toisin kuin Unreal 5 tällä hetkellä. Ehkä tuo...
    -- No Law, kissanpoika, 3 tuntia sitten
  • Ihmettelen, miksi Personasta on muodostunut suositumpi sarja. Megatenit ovat aivan parhaita. Minulle (ja monelle muulle), jolle juoni on peleissä toissijainen, äärimmäisen koukuttavat taistelu- ja fuusiomekaniikat ovat tehneet näistä erinomaisi...
    -- Shin Megami Tensei V, Misaki, 5 tuntia sitten
  • Se on näemmä taas tuon Agent A: A Puzzle in Disguise alessa hurjaan 0,99 euron hintaan. Tuohon hintaan nähden on varsin passeli, yksinkertainen puzzleiluseikkailu. Tarkemmat perustelut tässä jokin aika sitten julkaistussa jutussa: https://www.k...
    -- Switch - pelien tarjousketju (ei muuta keskustelua), Ulukai, 7 tuntia sitten
  • Pahoitteluni vielä vähän liiankin suppeasta setupista. Alla kuitenkin vastauksia: 1. Douglas Adamsin mukaan vastaus elämään, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen on 42. Mikä oli sen laskeneen tietokoneen nimi? Lisäpiste luvassa tietokoneen nimell...
    -- Viikon tietoviisas, Strooper12, 20 tuntia sitten
  • Osallistu keskusteluun...